تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۴۹۳۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر کار خبر داد؛

خودکفایی کشور در تولید لاستیک تا افق ۱۴۰۵

‌می‌متالز - وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۱۱۵ هزار تن خط توسعه‌ای لاستیک در دست اقدام است و تا افق ۱۴۰۵ به خودکفایی خواهیم رسید.

به گزارش می‌متالز، صولت مرتضوی بعد از ظهر امروز ۳۱ مردادماه در حاشیه بازدید از کارخانه لاستیک بارز کرمان اظهار کرد: ۲۵۰ میلیون تن لاستیک در کشور تولید می‌شود که سهم این کارخانه معادل ۴۸ درصد تولید کشور است.

او با بیان این مطلب که واردات لاستیک ۱۲۰ هزار تن در سال است، عنوان کرد: گروه صنعتی بارز طی چهار ماهه اول امسال ۱۲.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور متوسط رشد تولید داشته و این به معنی تحقق فرمان مقام معظم رهبری است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های متنوع گروه صنعتی لاستیک بارز در سراسر کشور عنوان کرد: ۱۱۵ هزار تن خط توسعه‌ای لاستیک در دست اقدام است و تا افق ۱۴۰۵ به خودکفایی خواهیم رسید.

او افزود: امیدورایم در افق ۱۴۰۵ واردات لاستیک با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تولید لاستیک توسط دولت و بخش خصوصی، به صفر رسد.

مرتضوی بیان کرد: گروه صنعتی بارز تا انتهای سال ۱۴۰۳ به رشد ۳۵ درصدی در تولید لاستیک دست پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان، با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام و با آرمان‌های شهیدان تجدید بیعت کرد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده