تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۳۰۹۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه ۳۰۰۰ میلیارد تومان کالا در مزایده سازمان اموال تملیکی

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: نزدیک به ۳ هزار میلیارد تومان کالا در مزایده این سازمان شامل ماشین آلات راهسازی، خودرو‌های سنگین و خودرو‌های سبک عرضه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالمجید اجتهادی امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ اعاده دادرسی در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نسبت به کل سنوات فعالیت سازمان اموال تملیکی ۴۲ برابر شد.

وی افزود: همچنین سال گذشته تعیین تکلیف کالا نسبت به کل سنوات فعالیت سازمان اموال تملیکی ۳۱ برابر شد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: از سوی دیگر فروش اموال تملیکی د‌ر سال گذشته نسبت به کل سنوات فعالیت سازمان اموال تملیکی، ۴۷ برابر شد.

وی اضافه کرد: تعیین تکلیف کالا در ۳ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

اجتهادی گفت: ۴۰۰۰ تن گچ اواخر دهه ۸۰ وارد گمرک شهید رجایی شده بود، این گچ‌ها در این سال‌ها جای ما را برای کالا‌های اساسی گرفته بود و کسی آن را تعیین تکلیف نکرده بود که تعیین تکلیف شد.

وی ادامه داد: اواخر سال ۱۴۰۰ بود که پیگیر ماندگاری سرم‌ها در گمرک شدیم، این سرم‌ها سال ۹۶ وارد شده بود به دلیل مشکلات بین‌دستگاهی، دولت قبل نتوانست آن را ترخیص کند و الان با پیشنهاد خود ما این موضوع در سازمان بازرسی کل کشور و دادسرای تهران پرونده دارد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بیان کرد: در سال گذشته اعاده کالا ۱۰۲۵ درصد رشد داشته است همچنین به عرصه و اعیان انبار‌های سازمان که تا سال ۱۴۰۰ عدد ۵۴ هزار مترمربع بود از نیمه دوم ۱۴۰۰ تا کنون، ۷۵ هزار مترمربع اضافه شده و ۱.۵ برابر ۳۰ سال گذشته انبار در اختیار ما قرار داد.

وی گفت: قفسه‌بندی اولین قدم در بحث ساماندهی انبار‌ها است و سال ۷۲ تا ۱۴۰۰ میزان ۲۳۰۰ مترمربع قفسه‌بندی داشتیم، اما از شروع فعالیت ما در این دولت ۵۵ هزار مترمربع قفسه‌بندی اضافه شد.

وی افزود: ماشین‌آلات راهسازی و خودرو‌های متروکه و قاچاق سال‌ها در انبار‌ها باقی مانده بود، ۴۰۶۸ دستگاه موتور در انبار‌های اموال تملیکی است که برخی از آن‌ها بالای ۲۵۰ سی‌سی است؛ ۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی است که بخشی از آن به فروش رفته همچنین ۳ هزار دستگاه خودروی سواری در انبار‌ها است.

وی اظهار کرد: ۹۶ درصد فروش‌های سازمان اموال تملیکی از طریق مزایده‌های الکترونیکی سراسری انجام می‌شود این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۹۸ درصد خواهد رسید و آن ۲ درصد هم مواردی است که امکان برگزار ندارد.

اجتهادی گفت: سامانه حراج بر خط خرده‌فروشی، سامانه بومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است همه مشکلاتی که سامانه‌های ستاد تدارکات دولت در مزایده‌های سراسری داشته است را رد کرده‌ایم و با این سامانه فروش کالا‌هایی که در بازار ممنوعیت دارد را تا اندازه‌ای رفع کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی درباره آخرین وضعیت ۴۲۶ دستگاه کانتینر لوازم خانگی توقیف شده در گمرک بندرعباس، گفت: این ۴۲۶ کانتینر قرار بود با دستور فروش تعیین تکلیف شود مرجع قضایی دستور ممنوعیت فروش را صادر کرد، اما تدبیر این شد که فعلا فروش منتفی شود؛ قاضی مربوطه در تهران چند روز پیش دستور قضایی صادر و خطاب به دادستان بندرعباس اعلام کرده است که این موضوع متوقف باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده