تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۰۹۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی دوسناریو پیش روی نماد تاصیکو

‌می‌متالز - گزارش عملکرد مالی تاصیکو را در دوسناریوی تحلیلی می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه گذاری صدرتامین P/E را مبلغ ۵/۶ واحد برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ اعلام کرده است.

شرکت سرمایه گذاری صدرتامین با نماد تاصیکو در بورس فعالیت دارد.

شرکت سرمایه گذاری صدرتامین درسال گذشته به دلیل تاخیر در برگزاری مجمع فولاد مبارکه سود تقسیمی این شرکت را درصورت‌های سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ شناسایی نکرد؛ بنابراین احتمال دارد در سال جاری علاوه برسود سال گذشته سودسال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ شرکت فولادمبارکه را نیز شناسایی کند؛ بنابراین در سال مالی منتهی به۱۴۰۲/۰۲/۳۱برای شرکت سرمایه گذاری صدر تامین دراین جدول صرفاسودسال گذشته فولاد مبارکه درنظرگرفته شده است.

ودرادامه این گزارش سناریو‌های دیگر بررسی شده است. درارزشگذاری پرتفوی غیربورسی برای شرکت توسعه معادن پارس تامین مجدبادراختیار داشتن معادن طالی سیستان وشروع تولید از سال ۱۴۰۳ ارزشی در محدوده ۷همت براورد شده شده است. شرکت فولاداکسین باتوجه به سود کارشناسی۲.۳همت برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۱، وسود۳همت برای سال۱۴۰۲در محدوده۱۳همت ارزشگذاری شده است.

شرکت تاصیکو خالص ارزش دارایی‌ها را مبلغ ۱۴۸۱۴ میلیون ریال اعلام کرد. سود و زیان انباشته را مبلغ ۲۰۶۵۶۰۸۵ میلیون ریال اعلام کرد.

همچنین تاصیکو P/E را مبلغ ۵/۶ واحد برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ اعلام کرده است. EPS ۱۴۰۲ شرکت ۱۰۹۷ ریال است و P/NAV شرکت ۵۷ درصد است.

شرکت تاصیکو در دو سناریو در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است در سناریو اول؛ درآمد سود سهام کارشناسی شده برای سال‌های مالی منتهی به ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ مبلغ ۶۸۷۰۱۹۱۴ میلیون ریال است این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۱۴۰۴۱۰ میلیون ریال برآورد شده است. سود هرسهم براساس سرممایه جدید در سال مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۱۱۰۳ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۹۷ رال پیش بینی شده است این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۵۹ ریال است.

در سناریو دوم سهم تاصیکو به این نحو تحلیل شده است؛ درآمد سود سهام شرکت بصورت کارشنتاسی شده برا‌ی دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۷۶۳۹۹۴۳۳ میلیون ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۷۴۲۸۰۲۸۱ میلیون ریال پیش بینی شده است. همچنین این رقم در مدت مشابه منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۴۴۱۴۰۴۱۰ میلیون ریال است.

سود هر سهم براساس سرمایه جدید برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲۱۷ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱۹۷ ریال پیش بینی شده است. این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۶۵۹ ریال بوده است.

بررسی دوسناریو پیش روی نماد تاصیکو

بررسی دوسناریو پیش روی نماد تاصیکو

بررسی دوسناریو پیش روی نماد تاصیکو

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده