تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۹۲۷۷

بارگیری کالا از ایستگاه راه آهن شمال۲ بیش از ۳۰ درصد رشد یافت

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن شمال۲ از بارگیری ۳۵۵هزار و ۳۶۵تن کالا طی سه ماه نخست امسال از ایستگاه راه آهن شمال۲ خبر داد و گفت: این میزان نسبت به ۲۷۱ هزار و ۵۶۹ تن مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین ولدی سه شنبه افزود: طی این مدت ۴۳۱ هزار و ۴۹۳ تن کالا نیز در ناحیه راه آهن شمال۲ تخلیه شده که این میزان نسبت به ۴۲۸ هزار و ۱۳۴ تن کالا در مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی خرداد ماه امسال نیز ۱۲۳هزار و ۳۳۲ تن کالا از طریق مسیر راه‌آهن شمال۲ بارگیری شده است، گفت: این میزان نسبت به میزان بارگیری ۱۰۷هزارو ۷۴۱تن پارسال در این ماه ۱۴درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین در این ماه ۱۵۰ هزار و ۸۳۱ تن کالا از طریق این خط آهن تخلیه شده است.

ولدی کالا‌های بارگیری شده در ناحیه راه آهن شمال۲ را شامل؛ خاک و مواد شوینده و محصولات تخلیه شده را شامل خاک، کاغذ، کانتینر و ریل عنوان کرد.

به گفته وی، گیلان در سه ماه نخست امسال رتبه نهم را در بارگیری و رتبه ششم را در تخلیه کالا بین مناطق ۲۱ گانه راه آهن کشور کسب کرده است.

راه آهن قزوین - رشت نیمه اسفندماه سال ۹۷ افتتاح شد و به صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران - تبریز منشعب شده و با گذر از روستا‌های کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهر‌های لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم (ع) ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده