تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۸:۲۶
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۰۹۳۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۰ هزار تن کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات ۳۰ هزار تن کالا از کمرگ استان طی سه ماهه امسال خبر داد و گفت: حجم صادرات از استان در این مدت نسبت به مدت سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، علی‌اصغر عبدالهی افزود: این در حالی است که ارزش دلاری کالا‌های صادراتی از استان در سالجاری که ۱۳ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۸۹۵ دلار ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که معادل ۲۱ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۲۱ دلار بود، کاهش داشته است.

وی همچنین از افزایش حجم کالا‌های وارداتی به استان در سه ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک‌هزار تن کالا به استان وارد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۱۷ هزار و ۶۶۳ کیلوگرم بود، افزایش چشمگیری داشته است، اما از نظر ارزش دلاری تغییری نداشته است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشتر کالا‌های وارداتی به استان مواد اولیه و ماشین‌آلات کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی استان است.

عبدالهی بیشتر کالا‌های صادر شده از چهارمحال و بختیاری را شامل انواع لوازم‌خانگی، کاشی و سرامیک، خوراک آبزیان، مغز بادام، محصولات فولادی و آلومینیومی و موکت اعلام و تصریح کرد: این کالا‌ها به مقصد کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه، عمان، ارمنستان و تاجیکستان بوده است.

در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است.

کشور‌های عراق، ترکیه، هند، افغانستان، ارمنستان، سوریه، روسیه، پاکستان و ازبکستان هدف بیشترین کالا‌های صادراتی این استان است. لوازم خانگی، مصنوعات فلزی، محصولات پلاستیکی، بادام، موکت، شیرخشک، خوراک آبزیان کاشی و سرامیک از جمله کالا‌های صادراتی استان به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده