تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۴۵
کد خبر: ۳۰۹۷۲۲
سرویس خبر : انرژی
در بازدید از پتروشیمی گچساران؛

هیچ پسابی در پتروشیمی گچساران وجود ندارد/ واحد الفین؛ واحد مادر صنعت پتروشیمی

‌می‌متالز - جانشین سایت پتروشیمی گچساران گفت: واحد الفین، واحدی است که به عنوان واحد مادر در صنعت پتروشیمی شناخته می‌شود. زیرا این واحد خوراک اولیه واحد‌های پایین دستی مثل واحد HD، DC، LD و واحد‌های دیگر تامین می‌کند.

به گزارش می‌متالز، حامی فرهادی، جانشین راه اندازی سایت پتروشیمی گچساران اظهار کرد: از سال ۸۳ که کلنگ پتروشیمی گچسازان زده شد، تا سال‌های سال تکمیل آن متوقف شد و در دوسال اخیر با تلاش هلدینگ خلیج فارس به طور جدی وقت گذاشت و هزینه کرد و امیدواریم در آینده نزدیک به تولید برسیم.

وی افزود به طور کلی در پتروشیمی گچساران سه واحد داریم. واحد UT یا خدمات جانبی که کار آن تولید هوا و ازت برای واحد الفین است. در واحد الفین و واحد پساب، پسابی که تولید می‌شود شامل مواد روغنی و آب است که با تمهیدات در نظر گرفته شده تمام آبی که به عنوان پساب به تصفیه می‌رود، تصفیه و به سیستم بر می‌گردد. بخشی به عنوان آب خام استفاده می‌شود و بخش دیگر می‌تواند آب شرب شود.

فرهادی ادامه داد:، اما بخش نهایی آن به کار‌های باغبانی و شسشتو می‌رسد. طراحی پتروشیمی گچساران به شکلی در نظر گرفته شده که هیچ پسابی نداشته باشد.

وی بیان کرد: واحد الفین، واحدی است که به عنوان واحد مادر در صنعت پتروشیمی شناخته می‌شود. زیرا این واحد خوراک اولیه واحد‌های پایین دستی مثل واحد اچ دی، دی سی، ال دی و واحد‌های دیگر تامین می‌کند. راه اندازی پتروشیمی گچساران یک تلاش همه جانبه است و اگر پیمانکار تعهدات خود را به درستی بجا آورد، امیدواریم در یکی، دو ماه آینده به مرحله‌ای برسیم که پیت به کوره عرضه کنیم و به اتیلن تبدیل شود.

جانشین راه اندازی سایت پتروشیمی گچساران گفت: خوراک گازی ما اتان است. محصول اصلی در دمای ۸۵۰ تا ۹۰۰ درجه به اتیلن تبدیل می‌شود. اتیلن وقتی ارزشمند است که به خلوص ۹۹.۹۸ برسد. بعضی اوقات خلوص به مراتب پایین‌تر است، اما در یکسری فرایند در قسمت واحد الفین تبدیل به اتیلن PU می‌شود و قابل استفاده است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده