تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۰۹۷۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رییس کل دادگستری استان کرمان از صنایع مس خاتون آباد بازدید کرد

‌می‌متالز - رییس کل دادگستری استان کرمان در راستای سیاست‌های قوه قضاییه در حمایت از تولید و اشتغال از صنایع مس خاتون آباد بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از مس خاتون آباد گفت: در بازدید از واحد‌های صنعتی استان، ضمن مشاهده ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال در استان کرمان، مشکلات موجود نیز پیگیری و برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر براساس بازدید‌ها و جلساتی که به منظور رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان کرمان برگزار شده است، ده‌ها واحد یا به تولید بازگشته اند و یا زمینه تداوم تولید آن‌ها فراهم شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که صنایع مس خاتون آباد از ظرفیت‌های بزرگ استان کرمان به شمار می‌رود که از نظر کیفیت تولید مس و میزان اشتغال جایگاه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: مهمترین مشکلی که واحد‌های صنعتی دارند در حوزه مصرف انرژی از جمله گاز، برق و آب است که تلاش می‌شود که این مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که این واحد تولیدی با مدیریتی خوب و با حضور نبوغ و استعداد مهندسان داخلی به بالندگی رسیده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی اقداماتی را برای تامین برق آغاز کرده و سرمایه گذاری‌های خوبی انجام داده اند و دستگاه قضایی کمک خواهد کرد تا با تامین زمان سعی کنیم تا مشکل آن‌ها برطرف شود.

وی گفت: در حوزه مصرف آب نیز مشکلاتی دارند و در سال‌های اخیر برای انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع نیز اقداماتی انجام شده که کفایت نمی‌کند و برخی واحد‌ها مجبورند از منابع زیرزمینی استفاده کنند و در خواست مردم به ویژه در فصل تابستان که منابع آبی کمتر است، این است که آب شرب برای صنعت استفاده نشود و در این رابطه باید به نحوی اقدام شود که به صنعت نیز آسیبی وارد نشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: تلاش می‌کنیم در قوه قضاییه به سهم خود به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام کنیم و به صنعت تولید و اشتغال در استان کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که هدف از تحریم‌های ظالمانه دشمنان نیز به زانو درآوردن کشور و ملت است، تاکید کرد: در واحد‌های تولیدی می‌بینیم که با اراده‌های پولادین، نبوغ‌ها و استعداد‌های خداوندی و نعمت‌هایی که خداوند در این سرزمین قرار داده، بحمدالله چرخ تولید می‌چرخد.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان برای این کشور ایجاد کردند، چیزی جز سربلندی جوانان ایرانی و صنایع نمی‌بینیم و این در حالی است که در ابتدای تحریم‌ها در حوزه ماشین آلات و دانش تخصصی با مشکلاتی روبرو بودیم، اما با همت جوانان ایرانی به بومی سازی دست یافته ایم که جای شکرگذاری دارد و موجب افتخار است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دستیابی به خودکفایی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی همان نگاهی است که رهبر انقلاب سالهاست که به جوانان ایرانی داشته اند و البته مشکلات نیز وجود دارند و تا رسیدن به هدف صد درصدی در واحد‌های تولیدی خیلی راه داریم، اما با وجود همه مشکلات کار در حال پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: نعمت‌های خدادادی زیادی در این کشور برای تامین انرژی مورد نیاز از جمله انرژی باد، دستیابی به آب‌های آزاد و ... وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای حل مشکلات استفاده کرد.

وی افزود: واحد‌های تولیدی اگر همراهی مردم را نداشته باشند، در اجرای پروژه‌های خود موفق نخواهند بود و از این رو باید سعی کنند به نحوی اقدام کنند که مردم در تقابل با صنعت قرار نگیرند و در این رابطه صنایع باید در کنار تولید و اشتغال، به مسوولیت‌های اجتماعی خود نیز عمل کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: قوه قضاییه سالهاست که در حوزه حمایت از تولید و اشتغال ورود کرده است و در استان کرمان تمامی مسوولان قضایی پای کار هستند و هر جایی که احساس کنیم چرخ صنعت می‌لنگد از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات استفاده می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری میزان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده