تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۰۹۷۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و شرکت صنایع سیمان شهرکرد

‌می‌متالز - امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه شهرکرد و شرکت صنایع سیمان شهرکردرییس دانشگاه شهرکرد گفت: ایجاد بستر مناسب برای ارتباط نزدیک دانشجویان باصنعت از مهمترین نتایج انجام پروژه‌های مشترک بین دانشگاه و صنعت دانست.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد و شرکت صنایع سیمان شهرکرد، توسط یاسر پیرعلی رییس دانشگاه شهرکرد و مرتضی رهنما مدیر عامل شرکت صنایع سیمان شهرکرد با هدف گسترش همکاری در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و استفاده بهینه از امکانات و توانایی‌های یکدیگر در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته بین دانشگاه و شرکت به منظور برطرف نمودن نیاز‌های علمی و اجرایی متقابل امضا شد.

یاسر پیرعلی ضمن تأکید بر لزوم اجرایی شدن این تفاهم نامه گفت: در ارتباط دانشگاه با صنایع، دانشجویان می‌توانند به صورت مستقیم علاوه بر یادگیری مهارت‌های لازم جهت ورود به صنایع، اشتغال زایی نیز انجام دهند.

رییس دانشگاه شهرکرد افزود: برخورداری دانشگاه شهرکرد از هیات علمی توانمند و دانشجویان علاقه‌مند در زمینه‌های فنی، مشاوره و… می‌تواند بازویی کارآمد برای بزرگترین مجموعه صنعتی استان باشد.

یاسر پیرعلی ایجاد بستر مناسب برای ارتباط نزدیک دانشجویان با صنعت را از مهمترین نتایج انجام پروژه‌های مشترک بین دانشگاه و صنعت دانست.

رییس دانشگاه شهرکرد از دیگر مزیت‌های ارتباط دانشگاه و صنعت را احصا رشته‌های مورد نیاز صنعت و در اختیار قرار دادن آن به سازمان سنجش برای پذیرش دانشجو عنوان کرد.
در ادامه بخوانید: دستور وزیر نیرو برای افزایش ۱۰ درصدی تامین برق مصرفی صنایع سیمانی

یاسر پیرعلی در پایان به “طرح بورسیه دانشجویان مستعد در واحد‌های اقتصادی” اشاره کرد و گفت: مردمی‌ترین کار دولت سیزدهم، جذب و به‌کارگیری نخبگان است که دانشجویان مستعد برتر، جذب شده و در صنایع مشغول به کار و فعالیت می‌شوند.

مرتضی رهنما مدیر عامل شرکت صنایع سیمان شهرکرد ارتباط صنعت و دانشگاه را فرصتی مناسب برای حل مشکلات، دریافت ایده ها، و مهارت آموزی دانست و گفت:این راه بهترین مسیر برای حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در صنایع است.

وی افزود: راه اندازی، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی مورد نیاز، پذیرش دانشجویان کارآموز و کارورز، حمایت از دانشجویان برای گذراندن برخی دروس خاص یا انجام قسمتی از تحقیقات مربوط به رساله خود، جهت دهی پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) به سوی عنوان‌های پژوهشی مورد نیاز، حمایت از پایان نامه‌های منتج به فناوری و… از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

گفتنی است، مدت این تفاهم‌نامه ۲ سال است و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

منبع: سیمان خبر

عناوین برگزیده