تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۰۹۷۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
میرمحمدی:

گلایه مردم از عدم پرداخت تسهلات تکلیفی بانک‌ها/ وضعیت مطلوب اجرای قانون جهش تولید مسکن در شهرستان‌های تفت و میبد

‌می‌متالز - نماینده مردم تفت و میبد در مجلس وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن در شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه بانک‌ها به تکالیف قانونی خودشان در پرداخت تسهیلات مسکن عمل نمی‌کند.

به گزارش می‌متالز، سیدجلیل میرمحمدی میبدی، در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تفت و میبد مناسب است. هم اکنون زمینی به مساحت ۷۳ هکتار در میبد آماده سازی شده و هم اکنون در شرف واگذاری است. همچنین حدود ۱۵۰۰ قطعه زمین نیز در این شهرستان آماد‌سازی شده که بخشی از آن‌ها توسط بنیاد مسکن ساخت می‌شود و بخشی دیگر به مردم واگذار شده و هم اکنون نیز در حال اجرا بوده و حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. در منطقه‌ای دیگر نیز ۴۰ قطعه زمین واگذار شده که در مراحل پایانی ساخت قرار داشته و تعدادی از آن‌ها نیز افتتاح و مردم ساکن هستند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز تمام کار‌ها برای قطعه بندی و واگذاری زمین ۶۰۰ هکتاری و بالغ بر ۱۲ هزار قطعه زمین انجام شده و مصوبه شورای عالی مسکن و شهرسازی را نیز دارد.

وی ادامه داد: در روستا‌های حسن آباد حدود ۷۰ قطعه زمین در فاز اول و حدود ۵۰ قطعه در فاز دوم واگذار شده است. همچنین در شهر بفروییه زمینی با مساحت ۱۰ هکتاری اماده‌سازی شده و قرعه کشی واگذاری آن‌ها به مردم نیز اخیرا انجام شده است. در روستا‌های رکن آباد، مهر آباد، جهان آباد، محمد آباد و روستا‌های بدرآباد نیز زمین تامین و به مردم واگذار شده که هم اکنون در حال ساخت است، در فاز‌های بعدی نیز مجددا زمین در این مناطق تامین و واگذار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تفت عنوان کرد: شهرستان تفت قطعه ۴۳ هکتاری آماده‌سازی و قرعه کشی واگذاری ان نیز انجام شده است. در روستا‌های این منطقه نیزبا توجه به گستردگی هزار و ۲۰۰ قطعه زمین آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است. همچنین مطالعات لازم برای زمین ۳۰۰ هکتاری انجام و در شورای توسعه و برنامه ریزی استان نیز به تصویب رسیده است که در صورت اتمام مطالعات به حدود ۸ الی ۹ هزار قطعه زمین تقسیم و به مردم واگذار می‌شود. همچنین یک بلوک ساختمانی ۱۶۰ واحدی نیز توسط بنیاد مسکن در حال ساخت بوده و هم اکنون پیشرفتی ۷۰ درصدی دارد و امیدواریم تا پایان سال به اتمام رسیده و به متقاضیان تحویل داده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با انتقاد از عدم همکاری بانک‌های در پرداخت تسهیلات تکلیفی به ویژه در حوزه مسکن خاطرنشان کرد: تعدادی زیادی از مردم روزانه به بنده مراجعه کرده و نسبت به عدم پرداخت تسهیلات بانکی به حوزه مسکن گلایه‌مند هستند؛ همچنین بانک‌ها نسبت به پرداخت وام فرزند آوری مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز عمل نکرده و این امر موجب اعتراض و گلایه مردم شده است. از وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی درخواست دارم هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کرده و بانک‌ها را مکلف به رعایت قانون در پرداخت تسهیلات کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده