تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۰۹۸۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست صمت چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رشد ۱۳۳ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری/ رشد ۱۹۱ درصدی اشتغال در واحد‌های صنعتی استان

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۳ درصد رشد کرده است.

به گزارش می‌متالز، «فضل‌الله رحمتی» سرپرست اداره‌ کل صمت استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به رشد ۱۳۳ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان در ۳ ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: در این مدت صدور پروانه‌های بهره‌برداری بخش صنعت در استان ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی از رشد ۱۹۱ درصدی اشتغال در واحد‌های صنعتی استان در سه ماهه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: در دهه تولید ۱۴ طرح صنعتی در استان بهره‌برداری می‌شود که بخش قابل توجهی اشتغالزایی به‌دنبال دارد.

سرپرست اداره‌کل صمت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح ۴۶ پرونده تولیدی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان طی سه ماهه امسال، تصریح کرد: در طول سال‌جاری تاکنون، سه جلسه اصلی و ۶ کمیته تخصصی کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: رشد ۵۵ درصدی صدور مجوز جواز تاسیس، رشد ۶۰ درصدی تحقیق و توسعه در بنگاه‌های صنعتی استان و حرکت به سمت اقتصادی دانش‌بنیان و رشد ۳۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور از دیگر توفیقات استان در سه ماهه سالجاری بوده است.

رحمتی با بیان اینکه در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحد‌های بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد‌های صنعتی کوچک هستند، اضافه کرد: تاکنون با صدور بیش از دو هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی همچنین تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

تولید موفقیت آمیز و آزمایشی طرح نورد سرد فولاد تاراز

سرپرست اداره‌کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه طرح نورد سرد فولاد تاراز در مرحله آزمایشی با موفقیت در این استان وارد مدار تولید شد، خاطرنشان کرد: زنجیره فولاد در استان با سرعت در حال تکمیل است و هم اکنون ۱۰ واحد صنعتی فعال در چهارمحال و بختیاری سالانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات فولادی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی همچنین افزود: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری سالانه ۸۲۰ هزارتن آهن سافنجی و ۷۷۰ هزار تن فولاد‌های خام دیگر شامل ورق، شمش، میلگرد و ... را تولید می‌کند که حدود ۲۰ درصد نیاز فولادی کشور است. ضمن اینکه با اجرای فاز بعدی (نورد سرد ١۴۵٠) و رسیدن به ظرفیت نهایی مجموعاً ۴۵٠ هزار تن، مازاد آن در اختیار صنایع داخلی و بازار صادراتی کشور قرار می‌گیرد

افزایش ۲۰ درصدی تولید در کارخانه تابلوی برق بروجن

رحمتی از افزایش ۲۰ درصدی تولید در کارخانه تابلوی برق بروجن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد، یادآور شد: تنها کارخانه تابلو‌های برق چهارمحال و بختیاری با بیش از یک دهه سابقه درخشان در صنعت با اتکاء به نیرو‌های متخصص، نتیجه‌گرا و دارای توان اجرایی بالا طراحی، محاسبه و ساخت انواع تابلو‌های فشار ضعیف (LV) تا سطح ولتاژ ۱۰۰۰ ولت که در دو نمونه: طرح ریتال و طرح سیواکن در نمونه‌های مختلف ایستاده، کشویی... و تابلو‌های فشار متوسط (MV) سطح ولتاژ ۱۰۰۰-۳۶۰۰۰ هم در دو نمونه: طرح سنتی (کوبیکل) و طرح کشویی (Unisafe) در شهرستان بروجن قرار دارد.

وی با بیان اینکه کارخانه تابلوی برق بروجن نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش تولید داشته، افزود: این کارخانه سالانه هزار تابلو برق تولید و روانه بازار می‌کند.

سرپرست اداره‌کل صمت استان چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: این واحد صنعتی با ساخت و فروش انواع تابلو‌های برق فشار متوسط و فشار ضعیف و پست‌های کامپکت پیش‌ساخته با قیمت رقابتی، نقش موثری در پروژه‌‎های عمرانی و خدمات‌رسان کشور داشته است.

فولادسازی و ریخته گری فولاد سفیددشت در آستانه بهره برداری

وی همچنین اضافه کرد: طرح فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد سفیددشت، با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از طرح‌های پیشتاز فولادی استان به شمار می‌آید که در آستانه بهره‌برداری است.

رحمتی با اشاره به اینکه پارسال ۸۰۳ هزار و ۱۲۷ تن آهن اسفنجی در واحد احیای مستقیم این شرکت تولید شد، گفت: شرکت فولاد سفیددشت برای بهبود فرآیند‌های زیست محیطی و برای تأمین آب موردنیاز شرکت، اقدام به خرید و استفاده از پساب شهر بروجن کرده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده