تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۰۹۹۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رییس کمیته معادن مجلس بر کاهش تصدی گری دولت تاکید کرد

‌می‌متالز - رییس کمیته معادن کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر کاهش تصدی گری دولت تاکید کرد و گفت: هزینه واردات فناوری‌های جدید در حوزه صنعت و معدن بسیار پایین‌تر از هزینه کرد‌های مربوط به تصدی گری دولت در این بخش است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی روز چهارشنبه در اجلاس سراسری خانه‌های صنعت و معدن کشور در تبریز، با اشاره به اینکه امسال باید شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید را به سمت عملیاتی سازی ببریم، یادآور شد: در عرصه اقدام و عمل، صنعتگران و فعالان این حوزه بخش عظیمی از پیشرفت کشور را به دوش می‌کشند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم پاسخگوی مطالبات بخش خصوصی باشییم، رسالت اصلی دولت‌ها را ایفای نقش حاکمیتی و تنظیم گری دانست و گفت: تصدی گری باید سهم خود را به حداقل ممکن و حتی به صفر برساند تا شاهد انباشت مشکلات نباشیم.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد بحث برون سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی توسط دولت به نحو احسن انجام بگیرد و در حوزه قانون گذاری و مطالبات عرصه صعت و معدن نیز بیش از پیش فعال باشیم تا امور به نحوی ساماندهی شود که بیشترین تصدی گری را بخش خصوصی برعهده بگیرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این اجلاس، خانه‌های صمت را بازوان پرتوان و محکم رفع موانع واحد‌های تولیدی برشمرد که همواره در کنار کارگر و کارفرما بوده و خواهند بود.

محمدحسین باقری با بیان اینکه یکی از اهداف خانه‌های صمت رفع چالش‌ها و مشکلات واحد‌های تولیدی است، ادامه داد: باید برای این مهم برنامه‌ریزی‌های لازم صورت بگیرد.

به گفته وی خانه صنعت تبریز اولین خانه در کشور است که اولین بودن برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی را حفظ کرده است.

اجلاس سراسری خانه‌های صمت کشور از امروز به مدت سه روز با حضور روسا و دبیران کل خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها، مسئولین استانی و کشوری، سرمایه گذاران داخلی و خارجی و صنعتگران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان در تبریز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی

عناوین برگزیده