تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۹۹۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

احتمال مازاد عرضه سنگ آهن در چین

‌می‌متالز - گزارش اخیر مای استیل حاکی از آن است که در بازار سنگ آهن چین نیمه دوم سال شاهد افزایش عرضه و افت تقاضا نسبت به نیمه نخست سال خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، این گزارش خاطرنشان کرد که در نیمه اول امسال، سنگ آهن وارداتی در سراسر چین به میزان کافی موجود بود. حجم کل سنگ‌آهن حمل‌شده در سراسر جهان طی شش ماهه گذشته با ۲.۱ درصد رشد نسبت به نیمه اول ۲۰۲۲ به ۷۴۸ میلیون تن رسیده است و چین، بزرگترین خریدار جهان، مشکلی برای تامین نیاز خود نداشته است.

برای نیمه دوم سال عرضه سنگ‌آهن وارداتی به چین بیشتر از نیمه اول خواهد بود، به طوری که مای استیل پیش‌بینی می‌کند که واردات سنگ‌آهن این کشور از هم‌اکنون تا پایان دسامبر ۱۶.۷ میلیون تن افزایش یابد. در همین حال، پروژه‌های معادن جدید راه اندازی شده در چین به رشد تولید داخلی سنگ آهن در این نیمه نیز کمک خواهد کرد. با این وجود، تقاضای سنگ آهن رو به کاهش است چرا که به دلیل گرمای هوا مصرف فولاد در ماه‌های جولای تا آگوست کاهش می‌یابد.

از این رو شش ماهه دوم سال شاهد انباشت تدریجی موجودی سنگ آهن بنادر چین خواهد بود، به طوری که در ۴۵ بندر چین احتمالاً تا پایان دسامبر به ۱۵۲.۲ میلیون تن خواهد رسید، در حال حاضر این رقم ۱۲۷.۴ میلیون تن و پایان ژانویه ۱۳۷.۳ میلیون تن بوده است.

همچنین برآورد شده در پایان سه ماهه چهارم، قیمت سنگ آهن ممکن است در شرایط بهتری بهبود یابد، زیرا بازار از دولت مرکزی چین انتظار دارد تا پایان سال سیاست‌های جدیدی را برای حمایت از اقتصاد ارائه کند. قیمت سنگ آهن وارداتی چین در نیمه اول امسال نوساناتی را تجربه کرد، به طوری که سنگ آهن فاین خلوص ۶۲ درصد استرالیا نسبت به آغاز سال جاری میلادی ۵.۲ دلار افت داشته آخر ژوئن ۱۱۲.۱۵ دلار هر تن سی اف آر چین شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده