تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۳۱۰۰۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، جو مثبت بازار، کاهش نرخ سپرده و افزایش تقاضا در بازار چین باعث افزایش قیمت سنگ آهن وارداتی به چین شد.

به گزارش می‌متالز، در اوایل ژوئن، شاخص مدیران تولید (PMI) چین بهتر از حد انتظار بود و اعتصاب کارگران در برزیل، همراه با تعلیق خطوط راه آهن در آفریقای جنوبی، جو بازار سنگ آهن چین را تقویت کرد.

فعالان بازار در روز یک شنبه (۹ ژوئیه) اعلام کردند پنج بانک بزرگ چین با توجه به کاهش نرخ سپرده، همچنین باعث تقویت بازار شدند. بررسی‌ها نشان می‌دهد انتظارات قوی برای سیاست‌های محرک باعث افزایش قیمت فلزات آهنی در هفته گذشته در چین شد.

در این میان معامله گران گزارش دادند محموله‌های سنگ آهن توسط معادن خارج از کشور در اواخر ژوئن به میزان قابل توجهی افزایش یافت که ناشی از عجله برای دستیابی به اهداف سالانه در چین بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، بهبود سود باعث افزایش اشتیاق کارخانه‌های فولادی برای تولید محصولات فولادی شده است. در نتیجه این امر همراه با موجودی کم، تقاضا برای سنگ آهن را افزایش داد.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در مجموع، قیمت سنگ آهن در بازار اسپات و بازار معاملات آتی در ماه ژوئن به سمت بالا در نوسان بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در بازار اسپات در بنادر اصلی شاندونگ و هبی بیش از ۱۰۰ یوان در هر تن در هفته گذشته افزایش یافت.

به نقل از برخی تاجران، در ابتدای ژوئن، قیمت سنگ آهن به پایین‌ترین حد خود در ۵ ماه اخیر رسید و قیمت سنگ آهن فاین نوع PB در بندر چینگدائو به ۷۶۷ یوان در هر تن رسید. با این حال باید توجه داشت که قیمت سنگ آهن پس از آن به ۸۷۶ یوان در هر تن افزایش یافت که ناشی از بهبود جو بازار بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده