تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۱۰۱۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فردا و با حضور معاون رئیس جمهور انجام می‌شود؛

آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده معدن سنگ آهن ساغند با سرمایه گذاری فولاد مبارکه

آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده معدن سنگ آهن ساغند با سرمایه گذاری فولاد مبارکه
‌می‌متالز - مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه از برگزاری آئین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده مجتمع صنعتی و معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی فقری مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه اظهار کرد: آئین آغاز عملیات بهره برداری آنومالی یازده معدن مجتمع صنعتی و معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه فردا با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار می‌شود.

وی گفت: این معدن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان به مدت ۱۵ سال طی سه مرحله تکمیل اکتشافات، مرحله پیش‌باطله‌برداری و مرحله استخراج کانسنگ و باطله و فرآوری انجام می‌شود.

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه افزود: مساحت معدن یاد شده حدود ٧.٠٢ کیلومتر مربع در فاز مقدماتی و حدود ١.٢٨ کیلومتر مربع در فاز نیمه تفصیلی و ذخیره زمین‌شناسی آن حدود ١٨ میلیون تن است که سالیانه ١.٥میلیون تن کانسنگ با متوسط عیار ٤٦ برای تولید حدود ۱میلیون کنسانتره از آن استخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان براورد باطله‌برداری این آنومالی حدوداً ١٦٥ میلیون تن در فاز‌های پیش‌باطله‌برداری و باطله‌برداری حین استخراج کانسنگ تخمین زده می‌شود.

فقری تأکید کرد: از محاسن سرمایه‌گذاری در این معدن سنگ‌آهن می‌توان به تأمین پایدار مواد اولیه فولاد مبارکه و تأمین سنگ با کیفیت اشاره کرد. همچنین با راه‌اندازی این معدن به واسطه فعالیت‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد و با به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی تولید کنسانتره استان یزد، امکان سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طراحی و ساخت واحد‌های جدید در استان فراهم می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده