تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۱۰۱۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فردا و با حضور معاون رئیس جمهور انجام می‌شود؛

آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده معدن سنگ آهن ساغند با سرمایه گذاری فولاد مبارکه

‌می‌متالز - مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه از برگزاری آئین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی یازده مجتمع صنعتی و معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید مصطفی فقری مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه اظهار کرد: آئین آغاز عملیات بهره برداری آنومالی یازده معدن مجتمع صنعتی و معدنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه فردا با حضور محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار می‌شود.

وی گفت: این معدن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰هزار میلیارد تومان به مدت ۱۵ سال طی سه مرحله تکمیل اکتشافات، مرحله پیش‌باطله‌برداری و مرحله استخراج کانسنگ و باطله و فرآوری انجام می‌شود.

مدیر استخراج مواد معدنی فولاد مبارکه افزود: مساحت معدن یاد شده حدود ٧.٠٢ کیلومتر مربع در فاز مقدماتی و حدود ١.٢٨ کیلومتر مربع در فاز نیمه تفصیلی و ذخیره زمین‌شناسی آن حدود ١٨ میلیون تن است که سالیانه ١.٥میلیون تن کانسنگ با متوسط عیار ٤٦ برای تولید حدود ۱میلیون کنسانتره از آن استخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان براورد باطله‌برداری این آنومالی حدوداً ١٦٥ میلیون تن در فاز‌های پیش‌باطله‌برداری و باطله‌برداری حین استخراج کانسنگ تخمین زده می‌شود.

فقری تأکید کرد: از محاسن سرمایه‌گذاری در این معدن سنگ‌آهن می‌توان به تأمین پایدار مواد اولیه فولاد مبارکه و تأمین سنگ با کیفیت اشاره کرد. همچنین با راه‌اندازی این معدن به واسطه فعالیت‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد و با به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی تولید کنسانتره استان یزد، امکان سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طراحی و ساخت واحد‌های جدید در استان فراهم می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده