تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۰۰۷۱
سرویس خبر : انرژی
همزمان با هفته دولت

بهره‌برداری از چندین طرح آبی در استان یزد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد: طرح‌های «مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد» «خط سبز آبرسان»، «انتقال پساب به مجتمع سرب و روی مهدی آباد» و «سد هرات» به‌عنوان طرح‌های آبی قابل بهره‌برداری استان یزد در هفته دولت است.

به گزارش می‌متالز، جوادیان‌زاده در نشست مشترک استاندار یزد با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از «کمبود منابع آبی» به عنوان یکی از چالش‌های اساسی استان یزد از قدیم الایام تاکنون نام برد و اظهار کرد: بر این اساس با پیگیری‌ها و رهنمود‌های استاندار یزد اقدامات اولیه اجرای خط دوم انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است.  

وی به پروژه‌های در آستانه بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از طرح مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد کمک زیادی به تامین و مدیریت آب به خصوص در شهر یزد و برخی شهرستان‌های دیگر استان خواهد کرد.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه بهره‌برداری از طرح خط سبز آبرسان به بازتخصیص بیشتر و بهره‌وری بالاتر در استان منجر می‌شود، تصریح کرد: به‌واسطه اجرای این طرح، آب کیفی در اختیار صنایع را به بخش آب شرب اختصاص داده و در مقابل آب غیر کیفی و غیرمتعارف را در اختیار صنایع قرار خواهیم داد.

وی در ادامه به طرح‌های در حوزه انرژی شرکت آب منطقه‌ای یزد اشاره کرد و گفت: تامین انرژی پاک از آب انتقالی سبب شد تا اخیرا وزارت نیرو رتبه اول بهره‌وری در حوزه آب را به استان یزد اختصاص دهد.

وی از طرح انتقال پساب به مجتمع سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین طرح انتقال پساب در کشور نام برد و افزود: علاوه بر افتتاح این پروژه در هفته دولت، سد هرات به عنوان اولین سد استان و تامین‌کننده آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت منطقه خوانسار و هرات نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما یزد

عناوین برگزیده