تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۶
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۱۰۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیش از ۱۲ هزار تن صادرات در کشور به ثبت رسید

‌می‌متالز - معاون حقوقی و نظارتی گمرک ایران ضمن اشاره به افزایش ۵.۸ درصد واردات به کشور گفت: بیش از ۱۲ هزار تن صادرات در کشور به ثبت رسید.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم نقدی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی بررسی و مشکلات گمرکی در کاشان ضمن تاکید بر همکاری تمامی دستگاه‌ها در رفع مشکلات گمرکی، اظهار داشت: گمرک به عنوان سومین درآمد کشور است و اولویت اول کشور صادرات است و در زمانی که امکان تولید کالایی در داخل وجود نداشته باشد مجبور به واردات می‌شویم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته گمرک جمهوری اسلامی جمع واریزی حقوقی ورودی گمرکی به خزانه ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: ۱۸ هزار میلیارد تومان معافیت گمرکی داشتیم و درآمد نسبت به مشابه دوره قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

معاون حقوقی و نظارتی گمرک ایران با بیان اینکه در سال گذشته ۹۴ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در کشور وصول کردیم، ابراز داشت: اگر حداقل زیرساخت‌ها ویژه گمرک کاشان فراهم شود، امتیازات مد نظر مسوولان منطقه را به آنان اعطا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دیوارکشی محدوده ۱۰ هکتاری گمرک کاشان تا چند روز آینده به پایان می‌رسد، گفت: در سال گذشته ۱۵۸ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز کرده است و نشان از رشد ۴۱۳ درصدی نسبت به دوره گذشته است.

نقدی با بیان اینکه در آمار تجارت خارجی در سه ماهه نخست سال آمار صادرات غیرنفتی ۱۲ هزار و ۴۶۲ تن بوده است، تصریح کرد: این آمار نشان از کاهش ۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد که بخشی به تاخیر در ابلاغ احکام برمی‌گردد و چین، عراق، ترکیه، هند و امارات ۶۵ درصد از ارزش تجارت خارجی را شامل شده است.

وی ضمن اشاره به رشد ۵.۸ درصدی واردات در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته تصریح کرد: چین، ترکیه، هند، امارات و آلمان بیشترین کشور‌هایی است که واردات از آنان صورت می‌پذیرد به نحوی که ۷۵ درصد از واردات را شامل می‌شود و ترانزیت نیز ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

معاون حقوقی و نظارتی گمرک ایران با بیان اینکه گمرک کاشان بین ۱۶۰ گمرک رتبه ۲۴ را با ۳۹۹ میلیون دلار ارزش صادرات و با حداقل امکانات را داشته است، افزود: یک درصد از سهم صادرات کشور از کاشان رخ داده است در حالی که یقینا صادرات کاشان بیش از این میزان است، چرا که برخی صادرات از گمرک‌های دیگر اظهار می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشان هشت انبار اختصاصی دارد، ابراز داشت: این به این معنی است که حداقل هشت صادرکننده عمده کشور در منطقه کاشان و آران و بیدگل فعالیت دارند و این موضوع نشان از پتانسیل بالای منطقه کاشان در حوزه‌های مختلف فرش، پوشاک، فولاد، گلاب و عرقیجات گیاهی و ... است.

نقدی با بیان اینکه گمرک آمادگی کامل خود را جهت توسعه صادرات با افزایش تولید اعلام می‌کنیم، گفت: تمامی دشمنان از هر نیرنگ و فریب استفاده کردند، اما به نتیجه نرسیدند و تنها راه مقابله را در جنگ اقتصادی یافتند و دشمنان در حوزه تروریسم اقتصادی وارد جنگ با جمهوری اسلامی شدند، در حالی که در صورت عدم غفلت هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده