تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۵
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۱۰۲۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

هفده پروژه در بحث زنجیره فولاد در استان کردستان وجود دارد/ آغاز پروژه بهسازی راه دسترسی معدن شاه‌نشین مریوان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در بحث زنجیره فولاد ۱۷ طرح و پروژه در استان وجود دارد که ۵ واحد آن به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزکی رسیده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، با بیان اینکه اطلس سرمایه‌گذاری به‌عنوان کلید و موتور محرکه رشد اقتصادی و یکی از ملزومات نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: تحقق اطلس سرمایه‌گذاری موجب ارتقاء سطح تولید، درآمد، رفاه و اشتغال و نیز کاهش فقر در استان می‌شود.

وی افزود: اطلس سرمایه‌گذاری به‌منظور دستیابی به یک اقتصاد پیشرفته و پویا وتسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری ازطریق معرفی بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم واستفاده بهینه از منابع، امکانات، ظرفیتها، توانمندی‌های موجود صورت می‌گیرد.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: هدف از اطلس سرمایه‌گذاری، طراحی یک سامانه هوشمند متشکل از مجموعه‌ای عناصر یا الگوریتم‌های مکانی است که با تجزیه و تحلیل داده‌های موثر بر فرآیند تصمیم‌گیری و انتخاب سرمایه‌گذار، به ارائه پیشنهادات منطقی و کارشناسانه جهت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه با این سامانه زمینه لازم برای تسهیل سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود، ادامه داد: برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، باید بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم در استان فراهم شود و در کنار آن مشوق‌های اعمالی هم بخوبی در استان ارائه شود.

خلیقی با بیان اینکه خوشبختانه در بحث زنجیره فولاد ۱۷ طرح و پروژه داریم که ۵ واحد آن به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزکی رسیده، یادآور شد: این ۵ واحد در ۴ شهرستان بیجار، قروه، سقز و دیواندره با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی اضافه کرد: زنجیره فولاد در قروه نیز در زمینه ورق گرم، اسلب هم فعالیت دارد و در حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در این زنجیره فعالیت دارند.

کلنگ‌زنی پروژه بهسازی راه دسترسی معدن شاه‌نشین مریوان

مدیرکل صمت استان کردستان در خصوص این پروژه هم اینگونه توضیح داد: پروژه بهسازی راه دسترسی معدن شاه‌نشین مریوان، با هدف بهسازی راه دسترسی به معادن باریت شاه‌نشین، کلنگ‌زنی شده و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه طول مسیر بهسازی شده ۲.۶ کیلومتر است، افزود: برای اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۶ قانون ۱۴ معادن هزینه می‌شود.

خلیقی همچنین گفت: با اجرای این پروژه ۲ روستای تازه آباد و صوفی بله از توابع شهرستان مریوان که در مسیر معدن باریت شاه‌نشین قرار دارند، از راه دسترسی مناسب بهره‌مند می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده