تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۰۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل بنیادی فخوز/ حفظ ثبات ارقام تولید و فروش در خردادماه

‌می‌متالز - امروز ۲۴ تیرماه شرکت فولاد خوزستان اصلاحیه گزارش عملکرد ماهانه خود در خردادماه را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد، فخوز توانسته است در خردادماه نیز مانند سه ماه گذشته، عدد مقدار تولید خود را بالای میانگین ماهانه ۱۲ ماه اخیر ثبت کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد خوزستان موفق شده است در این ماه تولیدات خود را به یک میلیون و ۱۷۲ هزار تن برساند که در مقایسه با میانگین ماهانه تولید، ۷۳ هزار و ۸۳۶ تن بیشتر است.

همچنین مقدار تولید این شرکت در خرداد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۷.۳۳ درصد افزایش داشته است. اما این عدد در مقایسه با تولید ماه گذشته حدود ۰.۰۳ درصد کاهش داشته است.

تحلیل بنیادی فخوز/ حفظ ثبات ارقام تولید و فروش در خردادماه

در سمت مقدار فروش، ارقام کمی متفاوت است؛ چرا که مقدار فروش شرکت فولاد خوزستان در خردادماه در مقایسه با اردیبهشت امسال ۱.۶۷ درصد افزایش و در مقایسه با خرداد سال گذشته ۱۳.۵۴ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است فخوز موفق شده است در سومین ماه از سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۴۲۱ هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند.

تحلیل بنیادی فخوز/ حفظ ثبات ارقام تولید و فروش در خردادماه

نرخ فروش

قیمت بلوم و بیلت فخوز به ازای هر تن ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ثبت شده که در مقایسه با قیمت ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در اردیبهشت، حدود سه درصد افزایش داشته است. اما اسلب در این ماه حدود سه درصد کاهش قیمت داشت و به ازای هر تن به ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. نرخ فروش گندله نیز در این ماه حدود هفت درصد رشد کرد و به ازای هر تن به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

همین امر سبب شد تا شرکت در خردادماه امسال هشت هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این عدد در مقایسه با خرداد سال گذشته، حدود ۴۰ درصد افزایش و در مقایسه با اردیبهشت امسال ۰.۲۳ درصد رشد کرده است.

تحلیل بنیادی فخوز/ حفظ ثبات ارقام تولید و فروش در خردادماه

به طور کلی فخوز در خرداد امسال سیاست ثبات را در پیش گرفته بود و توانست ارقام تولید و فروش خود را نسبت به اردیبهشت تا حدودی ثابت نگه دارد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده