تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۲۶
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۱۰۳۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وابستگی اروپا به معادن چین

‌می‌متالز - اکونومیست اعلام کرد: اروپا ممکن است چندین دهه طول بکشد تا خود را از معادن چین بی نیاز کند.

به گزارش می‌متالز، مجله انگلیسی «اکونومیست» گزارشی در مورد تصمیم چین برای محدود کردن صادرات گالیم و ژرمانیوم خود منتشر کرد که توضیح داد اهمیت برخی فلزات در زمینه نظامی برجسته است.

مجله انگلیسی «اکونومیست» اعلام کرد که تصمیم چین برای محدود کردن صادرات گالیم و ژرمانیوم خود که ۹۸ درصد و ۶۰ درصد از تولید جهانی را در سال ۲۰۲۲ تامین کرده بود، نشان می‌دهد که فلزات «حیاتی» به فلزاتی مانند نیکل یا لیتیوم که از رشد اقتصادی حمایت می‌کنند محدود نمی‌شود، بلکه ده‌ها ماده معدنی دیگر نیز برای حفظ ارتش مهم هستند.

این مجله خاطرنشان کرد: این مواد معدنی به ندرت در طبیعت خالص یافت می‌شوند و اغلب محصول فرعی پالایش سایر مواد معدنی هستند و بنابراین تولید آن‌ها پرهزینه، فنی، انرژی زا و آلوده کننده است.

این مجله می‌گوید از آنجایی که بازار جهانی کوچک است، کشور‌هایی که زودتر روی تولید سرمایه‌گذاری کرده‌اند، می‌توانند هزینه‌ها را پایین نگه دارند.

به گفته اکونومیست، این دلیل تمرکز بالای تولید فلزات جنگی را توضیح می‌دهد، زیرا جایگزینی بسیاری از آن‌ها در کوتاه مدت، به ویژه برای استفاده‌های نظامی پیشرفته غیرممکن است.

اگرچه ایالات متحده در حال سرمایه گذاری در تاسیسات پالایش خاک کمیاب در تگزاس است که قرار است در سال ۲۰۲۵ شروع به کار کند و تلاش‌هایی برای ایجاد روابط با بازار‌های نوظهور در منطقه هند و اقیانوس آرام انجام داده است. اما ارتش آمریکا حداقل تا سال ۲۰۳۰ تحت فشار عرضه خواهد بود.

این مجله بریتانیایی همچنین گزارش داد که ممکن است چندین دهه طول بکشد تا اروپا، ژاپن و کره جنوبی "خود را از چین جدا کنند".

به گفته این مجله، این بدان معنا نیست که ارتش این کشور‌ها فاقد مواد معدنی با فناوری پیشرفته خواهند بود، اما به احتمال زیاد آن‌ها مجبور خواهند شد آن‌ها را به قیمتی مناسب تری از واشنگتن بخرند، زیرا عمو سام به آهنربای بزرگتری برای جذب مشتریان وحشت زده نیاز پیدا می‌کند. 

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده