تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۱۰۴۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

فولاد و مس؛ پیشران صنایع معدنی

‌می‌متالز - سرپرست جدید ایمیدرو گفت: در مسیر دستیابی به اهداف کلان توسعه معدن و صنایع معدنی باید برنامه ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که ثروت کنونی معادن و منابع طبیعی خدادادی را به عاملی برای ثروت‌آفرینی و ثروت زایی، به‌ویژه برای نسل‌های آتی، تبدیل کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی نیا در مراسم معارفه خود که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل این سازمان برگزار شد، ضمن ارائه چشم اندازی از برنامه‌های مدنظر پیش‌روی این سازمان، تاکید کرد: در مسیر دستیابی به اهداف کلان توسعه معدن و صنایع معدنی باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که ثروت کنونی معادن و منابع طبیعی خدادادی را به عاملی برای ثروت‌آفرینی و ثروت زایی، به‌ویژه برای نسل‌های آتی، تبدیل کنیم. ضمن اینکه باید از صرف این منابع در بخش هزینه‌های جاری پرهیز شود. او دو حوزه زنجیره فولاد و مس را به‌عنوان پیشران توسعه بخش معدن و صنایع معدنی دانست و گفت: بخش‌های روی، آلومینیوم، طلا، تیتانیوم و عناصر نادر، از دیگر حوزه‌های توسعه‌ای هستند، اما فولاد و مس به‌عنوان پیشران عمل می‌کنند.

سرپرست هیات‌عامل ایمیدرو در ادامه در مورد الزامات توسعه معدن و صنایع معدنی، اظهار کرد: در این برنامه، زیربنا‌هایی همچون آب، برق، گاز، جاده و خطوط ریلی و دریایی در کنار بهره گیری از دانش روز و نسل چهارم تکنولوژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و به عنوان الزامات توسعه باید مدنظر قرار گیرند. رصد و بهره گیری از تحولات روز معدن و صنایع معدنی در جهان از مهم‌ترین الزامات پیش رو هستند و از مهم‌ترین نماد‌های آن هوشمندسازی فرآیندهاست. براساس اعلام ایمیدرو، وی تاکید کرد: در فرآیند واگذاری‌ها باید بتوان ضمن تحقق اهداف خصوصی سازی، منافع ملی حال و آینده را نیز تضمین کرد. موثقی نیا بر همدلی و یکپارچگی سازمانی تاکید کرد و آن را سبب‌ساز ایجاد تحرک بیشتر و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی دانست. در ادامه این مراسم، امیر خرمی شاد، رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو، ضمن اشاره به اینکه طی کمتر از دوماه گذشته، در مجموع ۵۰برنامه تدوین شد، اظهار کرد: این امر شامل ۱۲برنامه کلی است که نگاه تحولی به این حوزه دارد. ایمیدرو تلاش خود را به کار گرفته تا از حوزه اجرا خارج شود و بر تسهیل گری و راهبری تمرکز داشته باشد.

او تاکید کرد: بررسی طرح‌های نیمه‌تمام معدن و صنایع معدنی و تعیین حدود ۳۰۰پروژه اولویت‌دار، جزو عملکرد این دوره است. برآورد‌ها نشان می‌دهد این تعداد طرح، با ۲میلیارد دلار سرمایه، پتانسیل ایجاد ۳۰‌هزار شغل را دارند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده