تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۱۰۴۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار سمنان:

تعداد واحد‌های فرآوری معدنی در استان به ۱۴ کارخانه رسید

‌می‌متالز - استاندار سمنان با اشاره به اینکه قبل از این تنها سه کارخانه فرآوری در استان فعال بود، گفت: اکنون ۱۴ کارخانه فرآوری مواد معدنی در این استان فعال است.

به گزارش می‌متالز، سید‍محمدرضا هاشمی روز یکشنبه در نشست شورای معادن شهرستان‌های شاهرود و میامی در سرسرای فرمانداری شاهرود با بیان اینکه بیش از ۷۰ نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد، گفت: استان سمنان با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی سهم به‌سزایی در حوزه معدن کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۶۵۰ معدن در این استان وجود دارد، افزود: ایجاد کارخانه‌های فرآوری معادن یکی موضاعاتی است که طی ۲ سال گذشته به منظور رشد اقتصادی استان پیگیری شده است.

هاشمی با بیان اینکه فعال نمودن کارخانه‌های فرآوری مواد معدنی دیگر معادن استان نیز در دستور کار است، افزود: معدن مس چاه موسی یکی از معادن فعال مستقر در منطقه طرود شاهرود است که استفاده از نیرو‌های بومی منطقه به منظور ایجاد رونق اقتصادی در اولویت کار خود قرار داده است.

استاندار سمنان تاکید کرد: مدیران باید در راستای حمایت از تولید کنندگان موضوع رشد اقتصادی را با تمام تلاش در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه منطقه طرود از ظرفیت‌های بسیار ارزشمند در حوزه معدنی برخوردار است، افزود: اجرای طرح‌های عمرانی استان سمنان تا حد امکان باید در اختیار پیمانکاران و نیرو‌های بومی قرار گیرد تا موجب رشد و قوت شرکت‌های فعال استانی شود.

هاشمی بر استفاده از مصالح و تولیدات داخل استان در حوزه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: معدن‌داران و سایر اقشار اقتصادی در طرح‌های بزرگ، نسبت به انجام مسوولیت‌های اجتماعی خود مشارکت بیشتری داشته باشند.

معدنکاران به مسوولیت اجتماعی خود در توسعه روستا‌ها عمل کنند

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه مردم روستا‌ها فعالیت معادن است، گفت: معدنکاران به مسوولیت اجتماعی خود در راستای توسعه روستا‌ها عمل کنند.

وی به ابلاغیه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اشاره کرد و افزود: استان سمنان در سال ۱۴۰۱ سومین استان از نظر رشد اقتصادی معادل ۵.۲ درصد، بعد از هرمزگان و بوشهر استان‌های نفتی، رشد اقتصادی مثبتی داشت.

هاشمی تصریح کرد: این رشد اقتصادی مثبت در راستای موضوع ایجاد کارخانه‌های فرآوری معادن، صنایع تبدیلی، کشاورزی، فعال کردن واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت‌های واحد‌های راکد استان محقق شد.

استاندار سمنان ادامه داد: ۱۹ ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد که یکهزار و ۷۰۰ واحد تولیدی در آن فعالیت دارند.

در راستای اجرای برنامه یکشنبه‌های صنعتی، امروز هاشمی استاندار سمنان، محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شهرستان شاهرود و جمعی از مدیران کل اجرایی استان، از معادن طرود و همچنین طرح ساخت و بهسازی جاده طرود به شاهرود بازدید کردند.

بازدید از کارخانه فرآوری شرکت صنعت و معدن مس کلانتری، کارخانه فرآوری مس چاه موسی شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه واقع در منطقه طرود و همچنین شرکت فولاد صنعت، شرکت رنگین پروفیل کویر واقع در شهرک صنعتی شاهرود و شرکت شن و ماسه دهملا، از دیگر برنامه‌های حضور یک روزه استاندار در شهرستان شاهرود بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده