تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۰۳۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فارس بهشت مفسدین حوزه زمین:

تشدید معدن خواری، زمین‌خواری و کوه خواری

‌می‌متالز - معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با بیان اینکه استان فارس به یکی از استان‌های فسادپذیر در حوزه زمین تبدیل شده، گفت: بخش عمده‌ای از پرونده‌های حقوقی ما را پرونده‌های مرتبط با زمین و اراضی تشکیل داده است که در این راستا دستگاه قضایی حامی جدی نهاد‌هایی است که با زمین‌خواری مقابله نمایند.

به گزارش می‌متالز، علی فاتحی امروز در دومین جلسه قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری با بیان اینکه استان فارس به یکی از استان‌های فسادپذیر در حوزه زمین تبدیل شده و همچنان مورد طمع زمین‌خواران و کوه خواران قرار دارد، گفت: بخش عمده‌ای از پرونده‌های حقوقی ما در مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی را پرونده‌های مرتبط با زمین و اراضی تشکیل داده است که در این راستا دستگاه قضایی حامی جدی نهاد‌هایی است که با زمین خواری مقابله نمایند.

وی افزود: طبق دستور صریح استاندار فارس با شکل‌گیری قرارگاه مبارزه با زمین‌خواری اقدامات نظارتی با هماهنگی دستگاه‌های متولی امر زمین به صورت مستمر و جدی‌تر از گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برخورد با زمین‌خواران و مقابله جدی و قاطع با متخلفان، نیازمند همکاری بیش از پیش دستگاه‌های مربوطه است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: زمین‌خواری و کوه خواری، علاوه بر تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها باعث افزایش حاشیه نشینی نیز می‌شود که این امر به نوبه خود افزایش برخی معضلات اجتماعی را به همراه دارد.

زمین‌خواری و افزایش حاشیه‌نشینی

قلندری، رئیس قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری هم در این جلسه با اشاره به جدیت دستگاه‌های اجرایی در پیگیری موضوع تصرفات غیرقانونی در اراضی ملی و انفال گفت: در این راستا، برخورد با تصرفات غیرقانونی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز، بدون هیچ ملاحظه‌ای انجام و قانون برای هر شخص حقیقی و حقوقی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه سود فراوان ناشی از پدیده زمین‌خواری برای دلالان و سوداگران به صورت فروش اراضی ملی تفکیک شده، موجب افزایش حاشیه نشینی و به وجود آمدن برخی معضلات اجتماعی شده است اظهار داشت: معتقدیم مقابله با زمین خواری و تصرفات غیرمجاز اراضی ملی باید از همان ابتدای کار انجام شود تا علاوه بر اتلاف سرمایه عمومی، اراضی جنگلی نیز دچار آسیب و صدمات جبران ناپذیر نشود.

رئیس قرارگاه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری با اشاره به ابعاد گسترده تخلف در حاشیه و مناطق مختلف شهر و برخی شهرستان‌ها گفت: علاوه بر زمین‌خواری و کوه خواری، شاهد پدیده معدن خواری نیز توسط این افراد سودجو و متخلف در برخی شهرستان‌ها هستیم که با وجود تمام تلاش‌ها برای مهار کردن آن متاسفانه باز هم شاهد اعلام آمار این پدیده هستیم.

قلندری در ادامه بر ضرورت نظارت و اقدام بهتر برای پیشگیری از موضوع تصرفات اراضی ملی تاکید و اظهار امیدواری کرد: با همت جمعی و همکاری جدی شاهد ریشه‌کن شدن این پدیده در سطح استان باشیم.

منبع: اول فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده