تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۶۱۰۰۰
سرویس خبر : محیط زیست
نماینده مردم سوادکوه در مجلس:

کوه خواری زیرساخت‌های سوادکوه را از بین برده است

‌می‌متالز - نماینده مردم سوادکوه، سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس کوه خواری و آلودگی معادن را سبب از بین رفتن زیرساخت‌ها در شهرستان دانست و گفت: پیگیر جمع شدن معادن هستیم.

به گزارش می‌متالز، کیوان مرادیان عصر یکشنبه در جلسه میز خدمت دهیاری‌های منطقه خانقاه‌پی شهرستان سوادکوه، کیوان مرادیان، در جلسه میز خدمت دهیاری‌های منطقه خانقاه‌پی شهرستان سوادکوه، با عنوان اینکه سیاست جمهوری اسلامی در حفظ روستا‌ها است، خاطرنشان کرد: در همین راستا خدمات‌دهی اعم از آب، برق و گاز حتی به دورترین روستا‌ها از اولویت نظام است، اما در مواردی برخی از دستگاه‌ها سیاست غلطی را اجرا کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح خروج دام از جنگل اشاره کرد حالی که که حیات روستا به دام وابسته و حتی حضور دام در جنگل نیز مفید فایده است.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به مساله مهاجرت، به پیگیری این مطلب که هر شهروند ایرانی برای دو منزل هزینه یارانه آب، برق و گاز بگیرد، گفت:، اما افرادی که بیشتر از دو خانه دارند، نظام باید از سرانه یارانه مردم بگذرد و یکی از راهکار‌ها در این زمینه بحث ضریب است.

این مسوول با اشاره به مشکلات روستاییان همچون آب، اشتغال و … گفت: مطالبه مردمی درست است، اما باید در نظر داشت که کشور در تحریم کامل به سر می‌برد و حتی یک دلار انتقال بانکی بین المللی حتی برای دارو امکان ندارد و حفظ وضع موجود نیز یک شاهکار است، اما با تمام این مسائل جهت‌گیری کلان نظام رفتن به سمت جلو است چراکه ما معتقد هستیم که می‌توانیم.

مرادیان با اشاره به کوه خواری، آلودگی معادن و از بین رفتن زیرساخت برای مردم شهرستان سوادکوه و منفعت تنها برای خواص، ادامه داد: اینکه حتی به آثار تاریخی هم رحم نشود، ما مخالف این وضع هستیم و به جد پیگیر جمع شدن این معادن هستیم؛ معادنی که اشتغالزایی قابل توجهی ندارد و تنها محفلی برای عده‌ای شده است. در ادامه این نشت.

رمضان غلامی سرپرست فرمانداری سوادکوه نیز ضمن گلایه از عدم حضور حضور مدیران کل استانی در این جلسه با وجود دعوت از آنها، گفت: مدیران استانی سوادکوه را جدی نمی‌گیرند.

سرپرست فرمانداری شهرستان سوادکوه با اشاره به کار مدیران در این دولت مردمی، بر اهتمام و جدیت بیشتر مدیران شهرستانی در حضور و خدمت به مردم تأکید کرد و افزود: ما بدهکار شهدا هستیم و وظیفه سنگینی بر به عهده داریم.

وی با بیان اینکه امکانات و ادوات دولتی شهرستان سوادکوه بسیار ضعیف و فرسوده است، خواستار نگاه ویژه به این شهرستان برای به‌روزآوری امکانات و تجهیزات در راستای خدمت‌دهی در شرایط بحرانی و عادی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده