به گزارش میمتالز، محمد مشتری در حاشیه ششمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: بیشتر مصالح معدنی و ساختمانی در خراسان شمالی به صورت اضافه تناژ حمل میشود که این موضوع خسارت زیادی به راههای استان به خصوص راههای اطراف معادن وارد میکند.
وی افزود: ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی و وانت بارها موجب ساماندهی بارگیری حمل محصولات، ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور و کاهش خسارت وارده به جاده میشود.
مشتری ادامه داد: جلسات متعددی در خصوص ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی با سازمان صمت و شهرستانها برگزار و با دستگاههای اجرایی مختلف مکاتبه شده است.
سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان شمالی نیز در این جلسه، عدم تمایل بهره برداران معادن و رانندگان ناوگان به اخذ بارنامه و عدم الزام نصب باسکول در محل تمامی معادن را از جمله مشکلات این حوزه دانست و گفت: به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به شبکه جادهای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیتهای صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی سهم معادن استانها را از طریق اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای همان استان برای نگهداری و بهسازی محورهای جادهای با اولویت جادههای مورد استفاده معادن اختصاص دهد.
وی ادامه داد: فرم شناسایی معادن تهیه شده است و الزام به دریافت بارنامه و رعایت تناژ، دریافت حواله بار قبل از ورود به معدن و محل بارگیری، الزام معادن به نصب باسکول و… به منظور ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی پیشنهاد میشود.