تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۸
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۳۱۰۴۵۱
یک مسوول خبر داد:

وارد شدن خسارت به راه‌های خراسان شمالی با حمل مصالح معدنی دارای اضافه تناژ

‌می‌متالز - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از وارد شدن خسارت به راه‌های استان با حمل مصالح معدنی دارای اضافه تناژ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد مشتری در حاشیه ششمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: بیشتر مصالح معدنی و ساختمانی در خراسان شمالی به صورت اضافه تناژ حمل می‌شود که این موضوع خسارت زیادی به راه‌های استان به خصوص راه‌های اطراف معادن وارد می‌کند.

وی افزود: ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی و وانت بار‌ها موجب ساماندهی بارگیری حمل محصولات، ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور و کاهش خسارت وارده به جاده می‌شود.

مشتری ادامه داد: جلسات متعددی در خصوص ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی با سازمان صمت و شهرستان‌ها برگزار و با دستگاه‌های اجرایی مختلف مکاتبه شده است.

سعید سبحانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی نیز در این جلسه، عدم تمایل بهره برداران معادن و رانندگان ناوگان به اخذ بارنامه و عدم الزام نصب باسکول در محل تمامی معادن را از جمله مشکلات این حوزه دانست و گفت: به منظور جبران بخشی از خسارت وارده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی، شورای معادن استان موظف است ۲۵ درصد از وصولی حقوق دولتی سهم معادن استان‌ها را از طریق اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای همان استان برای نگهداری و بهسازی محور‌های جاده‌ای با اولویت جاده‌های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

وی ادامه داد: فرم شناسایی معادن تهیه شده است و الزام به دریافت بارنامه و رعایت تناژ، دریافت حواله بار قبل از ورود به معدن و محل بارگیری، الزام معادن به نصب باسکول و… به منظور ساماندهی حمل مصالح معدنی و ساختمانی پیشنهاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده