تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۵۰۰۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازار سیمان فله در خراسان شمالی به حالت عادی بازگشت

‌می‌متالز - بازار سیمان فله‌ای در خراسان شمالی که از یک ماه پیش با کمبود روبه‌رو شده بود، اکنون با اصلاح قیمت حمل این محصول به حالت عادی بازگشته است.

به گزارش می‌متالز، رانندگان بونکر سیمان بجنورد از یک ماه پیش در اعتراض به پایین بودن کرایه حمل، از بارگیری خودداری کردند که با این اقدام بازار سیمان فله‌ای با کمبود روبه رو شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی در این باره گفت: رانندگان حمل سیمان فله‌ای نسبت به پایین بودن کرایه حمل معترض بودند و البته در کرایه حمل سیمان فله‌ای و سیمان پاکتی اختلاف وجود داشت که با بررسی‌های انجام شده این اختلاف کرایه مرتفع شد.

سعید سبحانی رو جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رانندگان این ناوگان باید بر اساس تن- کیلومتر حق الزحمه و کرایه حمل دریافت کنند که البته این امر رعایت می‌شود، اما یکسان بودن کرایه حمل سیمان فله و پاکتی رعایت نمی‌شد که با درخواست رانندگان بونکر حل شد.

مدیر فروش کارخانه سیمان بجنورد هم در این باره گفت: با افزایش کرایه حمل سیمان فله، اکنون بارگیری این محصول به وسیله رانندگان بونکر انجام می‌شود و مشکلی هم در بازار وجود ندارد.

رضا غلامی اظهار داشت: در اردیبهشت ماه امسال کرایه‌های حمل سیمان افزایش یافته است، اما با درخواست رانندگان بونکر، اصلاح قیمت بر کرایه‌های حمل اخیرا اعمال شده است.

براساس این گزارش، روزانه ۲ تا سه هزار تن سیمان در استان خراسان شمالی به مصرف می‌رسد و این در حالیست که در کارخانه سیمان بجنورد روزانه بین چهار تا پنج هزار تن سیمان تولید می‌شود و این واحد صنعتی توان افزایش تولید روزانه خود تا ۱۰ هزار تن در روز را نیز دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان شمالی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده