تاریخ: ۲۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۰۷۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد؛

متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در انتظار تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه

‌می‌متالز - احسان خاندوزی اعلام کرد: طی مکاتباتی با سازمان برنامه و بودجه، درخواست شده مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان جهت اختصاص سهام به متولدین ١٤٠٠ و دو هزار میلیارد تومان جهت متولدین ١٤٠٢ اعتبار اختصاص یابد.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی امروز سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲، در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آخرین وضعیت تخصیص سهام به متولدین سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ و با اشاره به تخصیص اعتبار برای صندوق‌های سهام متولدین ۱۴۰۰ تاکنون گفت: طبق قانون جوانی جمعیت مصوب آبان ۱۴۰۰، در قانون بودجه همان سال هیچ ردیف اعتبار برای اختصاص سهام در نظر گرفته نشده بود.

وی افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ به عنوان اولین سال برای تخصیص اعتبار، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص سهام به یک میلیون متولد همان سال در نظر گرفته شد که تا امروز ۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

به گفته خاندوزی؛ وزارت اقتصاد تا امروز برای والدین متولدین سه ماهه اول، و سه ماهه دوم فراخوان داده است؛ ثبت نام متولدین سه ماهه اول به پایان رسیده و سه ماهه دوم در شرف اتمام است.

سخنگوی اقتصادی دولت خاطرنشان کرد: تا امروز ۴۹۳ هزار و ۶۷۱ نفر از متولدین توسط والدین ثبت نام شده اند و بزودی با اتمام آن، والدین متولدین سه ماهه سوم فراخوان می‌شوند.

وی درباره متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ گفت: برای این گروه متولدین در بودجه سنواتی اعتباری در نظرگرفته نشده، اما طی مذاکراتی بین وزارت اقتصاد با سازمان برنامه و بودجه، با نظر مساعد و همراهی ریاست سازمان برنامه قرار است از منابع عمومی تامین اعتبار صورت گیرد.

خاندوزی اظهار کرد که در همین راستا مکاتباتی با سازمان برنامه انجام و درخواست شده مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان جهت اختصاص سهام به متولدین ۱۴۰۰ و دو هزار میلیارد تومان جهت متولدین ۱۴۰۲ اعتبار اختصاص یابد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی سازمان برنامه و تامین اعتبار مورد نیاز، بتوانیم متولدین این دو سال را هم فراخوان کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده