تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۲۴۳۱۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع در تشریح نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مطرح کرد؛

بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۱ با حضور میرکاظمی، اوجی و خاندوزی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نشست امروز صبح این کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای اقتصادی و نفت به منظور بررسی کلیات بودجه و منابع آن برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با اشاره به نشست امروز صبح این کمیسیون گفت: نشست امروز با حضور میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه و خاندوزی وزیر اقتصادی و اوجی وزیر نفت، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات به منظور بررسی کلیات بودجه و منابع آن برگزار شد.

وی ادامه داد: به موجب توضیحات دولت، ۲۸ درصد از منابع بودجه از محل درآمد‌های نفتی، ۳۸ درصد از مالیات و ۳۴ درصد از سایر منابع تأمین خواهد شد، در این نشست راهکار‌هایی برای کاهش میزان پایه پولی و نرخ تورم ارائه و اعلام شد چه اقداماتی را می‌توان انجام داد که به معیشت مردم کمک شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بحث فروش نفت در سال آینده اظهار کرد: اوجی در خصوص نحوه فروش نفت و سرمایه گذاری برای سال‌های آتی در این جلسه توضیحاتی را ارائه کرد و وزیر اقتصاد نیز پیرامون انتشار اوراق مطالبی را مطرح کرد. در سال جاری ۱۸۲ هزار میلیارد تومان اوراق فروش رفته و در سال آینده پیش بینی می‌شود که این میزان به ۸۸ هزار میلیارد تومان کاهش می‌یابد.

زارع افزود:در ۱۷۲ هزار میلیارد تومان اصل بدهی اوراق و سود آن است که پرداخت می‌شود که در نهایت برای چهار سال آینده ۵۳۴ هزار میلیارد تومان اوراق است که باید اصل و سود آن پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: در جلسه عصر امروز این کمیسیون درباره شاخص‌های کلان به ویژه ارز ترجیحی برای هدفمندی یارانه‌ها بحث و بررسی انجام می‌شود و در نهایت در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری (۱۵ دی ماه) کمیسیون درباره کلیات بودجه رأی گیری صورت خواهد گرفت و در جلسه روز یکشنبه آینده (۱۹ دی ماه) مجلس در صحن علنی درباره کلیات بودجه تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده