تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۰۹۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹۶ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد "راکد" است

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۶ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که ۳۶ مورد از آن‌ها شرایط برگشت به تولید را دارند.

به گزارش می‌متالز، کریم روزبهان، اظهار داشت: ۹۶ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که ۳۶ مورد از آن‌ها شرایط برگشت به تولید را دارند که با بازگشت این ۳۶ واحد تولیدی راکد ۸۰۰ فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود.

روزبهان افزود: ضروری است ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این ۳۶ واحد راکد در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شود تا به چرخه تولید برگردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت در کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: سال گذشته ۲۷ واحد تولیدی و سال ۱۴۰۰ نیز ۱۹ واحد راکد در این استان به چرخه تولید بازگشتند و هنوز وزارتخانه برنامه امسال را تکلیف نکرده است.

روزبهان تاکید کرد: یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت فعال سازی واحد‌های راکد است که اهتمام جدی در این رابطه در استان وجود دارد.

وی این را هم گفت: که دلیل راکد بودن ۳۶ واحد صنعتی مشکل سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، بازسازی خطوط تولید، مشکل مدیریتی و ... بوده است.

روزبهان زمان تعطیلی این واحد‌های صنعتی را مربوط به چند دهه اخیر دانست و افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تمام قد پای کار تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی نیمه فعال و راکد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده