تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۳:۱۰
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۱۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

به روزرسانی نیاز‌های اطلاعاتی سرمایه گذاران بازار سرمایه بعد از ۱۴ سال/ لزوم انعکاس آثار قیمت‌گذاری دستوری در گزارش شرکت‌ها

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از تهیه و ابلاغ نمونه گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی و نمونه گزارش تفسیری مدیریت توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به ناشران اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، ولی الله جعفری ضمن بیان مطلب بالا گفت: با توجه به بروزرسانی دستورالعمل‌های سازمان و مشخصا تجدیدنظر در دستورالعمل حاکمیت شرکتی و به منظور نظارت بر مفاد دستورالعمل‌های مصوب، گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع عمومی بعد از حدود ۱۴ سال مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: در نمونه گزارش فعالیت هیات مدیره تلاش شده نیاز‌های اطلاعاتی سرمایه گذاران پوشش داده شود.

ابلاغ نمونه گزارش تفسیری مدیریت برای نخستین بار

جعفری همچنین با اشاره به این که نمونه گزارش تفسیری مدیریت نیز برای اولین بار تهیه و ابلاغ شده است، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از سرفصل‌هایی که در نمونه‌های تهیه شده گنجانده شده موضوع مراودات شرکت‌ها با دولت و نهاد‌های وابسته است.

الزام انعکاس آثار قیمت‌گذاری دستوری و مطالبات دولت در گزارش شرکت‌ها

به گفته وی در سرفصل مذکور، موضوعاتی، چون آثار قیمت گذاری دستوری، وضعیت پرداخت به دولت و مطالبات از دولت را ناشران مشمول باید تعیین و در قالب جداول تعیین شده درج و افشا کنند.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: نمونه‌های تهیه شده حداقل افشای اطلاعات است، بنابراین ناشران اوراق بهادار می‌توانند در صورت لزوم سایر اطلاعات را جهت اطلاع سرمایه گذاران محترم افشا کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده