تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۲۰۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس پاسخ داد:

چرا افراد با مدارک تحصیلی غیرمرتبط در هیات مدیره شرکت‌های بورسی دیده می‌شوند؟ /راهکار سازمان چیست؟

‌می‌متالز - ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به این پرسش نبض بورس پاسخ داد که چرا افراد با مدارک تحصیلی غیرمرتبط در هیات مدیره شرکت‌های بورسی دیده می‌شوند؟ و راهکار سازمان چیست؟

به گزارش می‌متالز، ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار بیان کرد: همان گونه که مستحضر هستید مدیران نهاد‌های مالی شامل شرکت‌های سرمایه گذاری، هلدینگ و ... (انواع و اقسام شرکت‌ها که نهاد مالی محسوب می‌شوند) قبل از انتخاب تایید صلاحیت می‌شوند. برای ناشران غیرنهاد مالی مثل شرکت‌های تولیدی، ساختمانی و ... این خلا وجود داشت و مدیران این‌ها تایید صلاحیت یا احراز صلاحیت نمی‌شدند.

وی افزود: اخیرا دستورالعملی نوشته شده است که در حال گذراندن مراحل تصویب است و انشاالله با پشت سر گذاشتن مراحل تصویب، ابلاغ خواهد شد و طی آن مدیران ناشران را نیز احراز صلاحیت خواهیم کرد.

جعفری در پاسخ به این پرسش که چرا تعدادی از شرکت‌ها مدارک تحصیلی هیات مدیره‌های خود را اعلام نکرده‌اند، گفت: این دستورالعمل اگر تصویب و ابلاغ شود دیگر نمی‌توانند شرکت‌ها جداول کدال را خالی بگذارند و باید مدرک و رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی و سابقه و تجربه را هم در جداول ذکر کنند.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده