تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۳۱۱۳۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مرحله اول مزایده واگذاری امتیاز پسماند روی زنجان به نتیجه نرسید

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در جلسه بازگشایی پاکات "ب" مزایده واگذاری امتیاز برداش و فروش پسماند روی زنجان بر اساس بررسی‌های کارگروه فنی و مالی به دلیل نواقص مدارک ارائه شده با اسناد و شرایط مزایده، مقرر شد مزایده در اسرع وقت تجدید شود.

به گزارش می‌متالز، مجید گلشنی منفرد روز دوشنبه افزود: بر این اساس مجددا کلیه شرایط، قراردادها، پیوست‌های قرارداد، فراخوان آگهی، نحوه اخذ ضمانت نامه‌ها و نحوه ورود، در سامانه ستاد به طور کامل و شفاف بارگذاری می‌شود تا کلیه متقاضیان بتوانند با اطلاعات کامل در این مزایده شرکت کنند و در نهایت امتیاز این پسماند به بالاترین درصد پیشنهادی با بالاترین امتیاز صلاحیت فنی و مالی واگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش از این مطابق برنامه زمان بندی اعلام شده قرار بود تا پایان تیرماه امسال نتیجه و برنده مزایده اعلام شود، ولی بر اساس بررسی‌های کارگروه فنی و مالی به دلیل نواقص مدارک ارائه شده با اسناد و شرایط مزایده مقرر شد مزایده در اسرع وقت تجدید شود.

انبار شدن پسماند رویِ واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهر زنجان، حاصل انباشت پسماند واحد‌های تولیدی طی سال‌های گذشته بوده که محدوده‌ای به وسعت ۳۲ هکتار را اشغال کرده است.

انبار این پسماند‌ها به یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های زیست محیطی مردم زنجان تبدیل شده بود تا اینکه از حدود سه سال پیش محل فعلی دفع پسماند که در محوطه شهرک صنعتی روی قرار داشت پلمب شد و واحد‌های تولیدی موظف شدند پسماند‌ها را به محل جدید در منطقه "سردهات" در ۵۰ کیلومتری شهر زنجان منتقل کنند.

از طرفی تعیین تکلیف نحوه و محل انبار پسماند روی شهرک صنعتی زنجان که میزان آن به حدود ۱۰ میلیون تن می‌رسد به واسطه ارزش اقتصادی آن نیز مورد توجه قرار گرفت.

پس از کشمکش و جدال دولت و بخش خصوصی بر سر مالکیت پسماند روی انبار شده، بالاخره سه سال پیش با رای دستگاه قضا مالکیت آن به دولت واگذار شد تا مردم استان زنجان از عواید آن بهره‌مند شوند.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان میزان ظرفیت انبار پسماند روی ۹ میلیون و ۹۸۵ هزار و ۵۷۷ تن است و بر اساس نمونه گیری‌های انجام شده عیار روی این پسماند ۱.۵۲ درصد و عیار سرب آن ۱.۸ درصد است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده