تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۲
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۱۱۶۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نمایندگان مجلس از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع شدند

‌می‌متالز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ‌های سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد برنامه‌های شرکت‌های شستا و تاپیکو قانع شدند.

به گزارش می‌متالز، در نشست علنی امروز دوشنبه - دوم مرداد ماه- مجلس شورای اسلامی بررسی سوال سید مجتبی محفوظی نماینده مردم آبادان از سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

خلاصه سوال بدین شرح است:علت بی برنامگی در شرکت‌های شستا و تاپیکو چیست؟

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اظهارات نماینده مردم آبادان به برخی دستاورد‌های شستا و تاپیکو اشاره و اظهار کرد: تحقق ۱۰۲ درصدی بودجه فروش و ۱۰۷ درصدی سود خالص در ۱۴۰۱، رشد ۴۱ درصدی سود در ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ و سود ۵۰ درصدی فروش از مهم‌ترین دستاورد‌های ماست.

مرتضوی افزود: پیش بینی می‌شود امسال رشد ۳۰ درصدی فروش و ۲۰ درصدی سود محقق شود؛ تاپیکو رشد ۱۹ درصدی و شستا ۲۶ درصدی در سال جاری خواهد داشت ضمن اینکه ۱۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل احیا شد.

وی به تدوین سند تحول و راه اندازی پروژه‌های متعدد پتروشیمی از جمله طرح اتانول پتروشیمی فارابی، پروژه ذخیره اسید و خرید سهام پتروشیمی ستاره خلیج فارس در بازار سهام اشاره و تصریح کرد: پتروشیمی آبادان و سایت‌های آبادان شرکت‌های ایرانول و پاسارگاد بسیار با برنامه پیش می‌روند.

وی برخی ایرادات شرکت‌های شستا و تاپیکو در آبادان را برشمرد و گفت: پتروشیمی آبادان در حالی که باید ۷۰۰ نیرو داشته باشد، ۱۵۰۰ نیرو دارد؛ عدم ثبات مدیریتی و تغییر ۳ مدیر ظرف ۲ سال، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین آلات از مشکلات این پتروشیمی است، برنامه داریم تا خط انتقال اتیلن راه اندازی کنیم.

سید مجتبی محفوظی در تشریح سوال خود خطاب به قالیباف گفت: عده‌ای از همکاران، خواهان پس گرفتن سوال من بودند، اما وظیفه قانونی و شرعی داریم در جا‌های که کم کاری می‌شود آن را بیان کنیم و گرنه با کسی عناد نداریم، باید بگویم که در روند طرح سوال تهدید هم شدم که اگر سوال را پس نگیرید به ضرر شماست.

نماینده مردم آبادان خطاب به وزیر کار گفت: آیا آماری که ارائه دادید با سند و مدرک است؟ تحقیقی که من انجام دادم خلاف این آمار و ارقام است و هنوز همان فساد وجود دارد و همان مسیر ادامه دارد.

محفوظی اضافه با بیان اینکه وضعیت شرکت‌های تامین اجتماعی و شرکت‌های تابعه بغرنج است، اظهار داشت:مجموعه حوزه داروسازی، کشت، دامپروری، پتروشیمی، عمرانی، صنایع ملی مس، میلاد سلامت و پاسارگارد نیاز به نظارت بیشتری دارد.

وی خطاب به وزیر کار بیان داشت: آیا نظارتی بر وضعیت اداری و مالی شرکت‌های تامین اجتماعی صورت گرفته است؟ بررسی بکارگیری اعضای هیات مدیره و تناسب با فعالیت شرکت‌ها، نحوه بکارگیری مشاوران و مدیریت پروژه‌ها نیاز به نظارت بیشتری دارد.

نماینده مردم آبادان بیان داشت: مرتضوی را فردی مومن و وارسته می‌دانیم، اما برخی فشار‌ها وجود دارد که وی باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کند.

محفوظی در پایان پس از استماع صحبت‌های وزیر تصمیمم نهایی برای قانع شدن را به مجلس سپرد و بعد از به رای گذاشتن اظهارات مرتضوی نمایندگان با ۱۳۳ رای موافق و ۷۵ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در مجلس از پاسخ‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی قانع شدند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده