تاریخ: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۲۲۹۳۲
سرویس خبر : صنایع کوچک

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صنایع کاغذ بیستون

‌می‌متالز - مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر استانی به کرمانشاه از شرکت صنایع کاغذ بیستون بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، سید صولت مرتضوی که جهت حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان و بازدید از طرح‌های تولیدی و کارخانه نیمه‌کاره کاغذ بیستون به کرمانشاه سفر کرده بود، اظهار کرد: ظرفیت‌های استان کرمانشاه به‌گونه‌ای است که رشد قابل‌توجهی در اجرای پروژه‌های اقتصادی می‌تواند داشته باشد.

وی در حاشیه بازدید از کارخانه بیستون تأمین در شهرستان هرسین ضمن اشاره به مصوبات خوب دور اول ریاست جمهوری برای حمایت از تولید در کرمانشاه افزود: مشکلات اجرای طرح‌های اشتغال آفرین در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمانشاه مطرح شد و سعی شد برای تسریع در اجرای آنان تصمیم‌گیری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه کرمانشاه مستعد رشد سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: برای تعادل‌بخشی به اشتغال آفرینی و گسترش عدالت اجتماعی نگاه ویژه‌ای به مناطق مرزی در دولت وجود دارد.

وی گفت: کرمانشاه در کاهش نرخ بیکاری در تابستان سال جاری کارنامه موفقی داشته و امیدواریم این مسیر تداوم یابد.

مرتضوی اشاره‌ای به مشکلات کارخانه بیستون تأمین در جلسات کاری در استانداری کرمانشاه بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن‌ها اتخاذ می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر پنج‌شنبه در جریان بازدید از کارخانه نیمه‌کاره کاغذ بیستون تأمین نیز تصریح کرد: از مهم‌ترین مشکلات این کارخانه، تأمین نقدینگی و وجود معارض در اجرای خط انتقال ۶۳ کیلوولت برق برای فعال‌سازی است.

استاندار کرمانشاه در این بازدید گزارشی از وضعیت پروژه صنایع کاغذ بسته‌بندی بیستون تأمین به وزیر ارائه کرد و خواستار ورود جدی وزارتخانه برای فعال‌سازی آن شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با بهره‌برداری رساندن و احداث کارخانه تولید کاغذ به ظرفیت سالانه ۷۵ هزار تن انواع کاغذ بسته‌بندی شامل تست لاینر، وایت تاپ، کرافت لاینر و فلوتینگ می‌تواند سهم مهمی در تأمین مواد اولیه شرکت‌های کارتن‌سازی کشور و نیز اشتغال مستقیم برای ۲۱۴ نفر و غیرمستقیم برای حدود هزار نفر در منطقه کم برخوردار هرسین در شرق استان کرمانشاه به همراه داشته باشد.

استفاده از کاغذ باطله به‌عنوان مواد اولیه بجای چوب درختان، استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب پیشرفته صنعتی جهت بازگشت مجدد ۶۰ درصد از آب مصرفی به چرخه تولید و هم‌جواری با رودخانه گاماسیاب کرمانشاه این طرح را در قالب پروژه‌های دوستدار محیط‌زیست (صنعت سبز) کشور قرار داده است.

شرکت صنایع کاغذ بسته‌بندی بیستون تأمین از شرکت‌های تابعه هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است.

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صنایع کاغذ بیستون

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت صنایع کاغذ بیستون

منبع: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده