تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۱۱۶۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس انجمن شمش سرب ایران خبر داد؛

نرخ عرضه دولتی مواد اولیه سرب در کشور از قیمت وارداتی بالاتر است/تن‌ها یک پنجم ظرفیت موجود سرب تولید می‌شود

‌می‌متالز - حسین جوادی، رئیس انجمن شمش سرب ایران گفت: در حال حاضر تنها به میزان یک پنجم ظرفیت موجود در کشور سرب تولید می‌شود. متاسفانه دولت در تمامی فرآیند‌های مربوط به صنعت دخالت دارد، اما برای منابع هزینه نمی‌کند. اکنون مواد اولیه حوزه سرب و روی توسط دولت تامین می‌شود، این در حالی است که قیمت عرضه دولتی از نرخ وارداتی آن بالاتر است.

به گزارش می‌متالز، حسین جوادی، رئیس انجمن شمش سرب ایران گفت: در حال حاضر تنها به میزان یک پنجم ظرفیت موجود در کشور سرب تولید می‌شود. متاسفانه دولت در تمامی فرآیند‌های مربوط به صنعت دخالت دارد، اما برای منابع هزینه نمی‌کند. اکنون مواد اولیه حوزه سرب و روی توسط دولت تامین می‌شود، این در حالی است که قیمت عرضه دولتی از نرخ وارداتی آن بالاتر است.

حسین جوادی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شمش سرب ایران اظهار داشت: معضلات صنعت سرب و روی بیش از فلزات دیگر است. حجم پروانه‌های ساخت صادر شده برای این حوزه ۵ برابر میزان تعیین شده است؛ با این حال تنها به میزان یک پنجم ظرفیت موجود سرب تولید می‌شود.

وی افزود: برای رسیدن به ظرفیت حداکثری نیاز است بسترسازی‌های لازم در زمینه‌های تامین انرژی، آب، امکان ارتباط بین المللی و... فراهم شود. دولت باید در راستای حفاظت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و مردم به درستی ایفای نقش کند.

رئیس انجمن سرب ایران تکمیل کرد: نیاز است روابط ما با کشور‌هایی که امکان واردات مواد اولیه و ماشین آلات از آن‌ها وجود دارد برقرار شود. لزومی ندارد تمام مواد لازم برای فرآیند تولید در داخل وجود داشته باشد.

حسین جوادی تصریح کرد: متاسفانه دولت در تمامی فرآیند‌های مربوط به صنعت ورود پیدا می‌کند، اما برای منابع هزینه نمی‌کند. اکنون مواد اولیه حوزه سرب و روی توسط دولت تامین می‌شود، این در حالی است که قیمت عرضه دولتی از نرخ وارداتی آن بالاتر است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده