تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۱۱۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایان بورس امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲ / دنده‌عقب بازار سهام به سال ۹۹!

‌می‌متالز - فروشندگان میدان بورس در آغاز هفته دوم مردادماه نیز قدرتمند ظاهر شدند و همین امر موجب از دست رفتن چندباره تراز دو میلیون واحد شاخص کل شد. با وجود اینکه قیمت سهام به روز‌هایی در سال ۱۳۹۹ برگشته که دلار با نرخ ۲۰ هزار تومان معامله می‌شد، اما باز هم سهامدارانی هستند که چوب حراج به پرتفوی خود بزنند.

به گزارش می‌متالز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت آخرین روز هفته گذشته خود رفتار کرد. هرچند نزول فعلی بورس کم‌جان است، اما منطقی نیست. به این ترتیب نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت سه هزار و ۷۶۷ واحدی که معادل ۰.۱۹ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح یک میلیون و ۹۹۶ هزار واحدی ایستاد.

البته شاخص هم‌وزن به گونه‌ای رفتار کرد که گویا معامله‌ای در سهام شرکت‌های کوچک انجام نشده و در همان ارتفاع روز گذشته کاری ایستاد. به این ترتیب شاخص هم‌وزن در پایان معاملات امروز در سطح ۷۱۱ هزار و ۲۲۰ واحدی باقی ماند.

پایان بورس امروز ۷ مرداد ۱۴۰۲ / دنده‌عقب بازار سهام به سال ۹۹!

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را ۴ هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۱۳ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم شلعاب، حکشتی و ثفارس بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، فاذر و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ویسا با افزایش ۸.۳۵ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کماسه نیز با افت ۶.۸۹ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های ثفارس، دتوزیع و غمایه تعلق گرفت. همچنین بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های کیمیا، وملی و ثعتما رقم خورد. همچنین دانا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد قنقش بود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده