تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۱۲۰۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار همدان مطرح کرد

ظرفیت ۲میلیون دلاری صادرات غیرنفتی در همدان

‌می‌متالز - استاندار همدان با بیان اینکه این استان دو میلیون دلار ظرفیت صادرات غیرنفتی دارد، گفت: در سال گذشته صادرات از گمرک استان همدان با رشد بی سابقه ۲۰۰ درصدی همراه بوده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا قاسمی فرزاد پنجشنبه ۲۹تیرماه در نشست مدیران اقتصادی استان همدان با معاون اقتصادی وزارت خارجه در استان همدان، با بیان اینکه ظرفیت‌های صادراتی استان همدان با کمک دولت و بخش خصوصی در حال افزایش است، اظهار کرد: استان همدان تولیدات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد، به ویژه در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال بوده، می‌تواند برای کشور تاثیر محسوسی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال کمک به تولید و رونق اقتصادی با واردات و صادرات است، تصریح کرد: ظرفیت‌های فراوانی در همدان وجود دارد که می‌تواند در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم با اهداف و برنامه‌ها همگام باشد.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه تجارت بین‌الملل ما چه در حوزه صادرات و چه واردات باید موجب تسهیل ارتباط استان با سرمایه‌گذاران خارجی شود، یادآور شد: در تعاملات تجاری باید به دنبال این باشیم که شرکای اقتصادی تولیدکنندگان و بازرگانان ما به عنوان سرمایه‌گذار در استان همدان جذب شوند و برای توسعه صادرات استان باید سرمایه‌گذار خارجی جذب کنیم.

استاندار همدان تصریح کرد: بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کنیم.

وی با اشاره به روزگار خوش صادرات فرش استان همدان در سالیان گذشته، گفت: اگرچه فعالیت‌های کشاورزی در استان همدان جز اولویت‌های اقتصادی به شمار می‌رود، اما محصولات کشاورزی عمر محدودی دارد، اما صادرات فرش، سفال و مبلمان ماندگاری طولانی دارد و به عنوان سفیر فرهنگی ما محسوب می‌شود.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه یکی از محصولات استراتژیک در بخش صادرات، زعفران شناخته شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس نوشته‌های تاریخی، همدان و به ویژه دامنه‌های الوند یکی از مهد‌های کشت زعفران بوده است و باید برای توسعه صادرات محصولات کم آب بر کشاورزی، روی آن سرمایه گذاری کنیم.

وی تاکید کرد: صنایع بسته بندی ما رشد خوبی داشته است، اما این کافی نیست و روز به روز باید متناسب با سلیقه مشتری توسعه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده