تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۳۱۲۰۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت خبر داد:

برگزاری سمینار تخصصی مبانی ثبت و ارزش‌گذاری ویژند (برند) و توسعه کسب و کار

‌می‌متالز - مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت با اشاره به اینکه راه‌اندازی مراکز خدمات ارزش‌گذاری برند، در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت، از برگزاری سمینار تخصصی مبانی ثبت و ارزش‌گذاری ویژند (برند) و توسعه کسب و کار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سمینار تخصصی مبانی ثبت و ارزش‌گذاری ویژند و توسعه کسب و کار، به همت دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ساعت ۱۴ روز دوشنبه مورخ نهم مردادماه، در محل اتاق بارزگانی ایران برگزار می‌شود

توسعه، ترویج و ارتقای جایگاه کالا‌ها و خدمات ایرانی و افزایش قدرت رقابت در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، از اهداف برگزاری این سمینار است.

«امیرحسین اسدی» مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت در خصوص این سمینار گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در فرایند بازاریابی و فروش محصولات، مبانی برند و تبلیغات است. امروزه ویژند و یا برند، به‌عنوان یک دارایی نامشهود بسیار ارزشمند در تمام جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه برند، قیمت‌گذاری می‌شود، در فروش تاثیر دارد، می‌تواند بازاریابی کند، قابلیت تاثیرگذاری روی مشتری را دارد و حتی می‌تواند زمینه ساز فروش محصولات و خدمات ثانویه شود، افزود: برند حتی در بسیاری از کشور‌ها می‌تواند به‌عنوان وثیقه تسهیلات و وام، نقش خود را ایفا کرده و سرمایه در گردش صنایع و کسب وکار‌ها را تامین کند.

مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت ادامه داد: متاسفانه مقوله برند، ثبت برند، ارزش‌گذاری برند و مراکز تخصصی خرید و فروش برند، هنوز آنگونه که باید در کشور توسعه پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد: برخی از کسب و کارها، بدون آگاهی از فرایند‌های ثبت و مالکیت برند، کالا و یا محصولی را وارد بازار می‌کنند که ممکن است با شکایت‌های حقوقی مواجه شده و یا دارایی خود را به جای توسعه برند شخصی و شرکتی، در راستای افزایش ارزش برند دیگران مصرف کنند.

اسدی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر، نهاد‌های داوری فوری مشکلات برند، هنوز آنگونه که باید ایجاد و توسعه پیدا نکرده و اختلافات برند، گاهی سال‌ها در دادگاه‌ها، ادامه پیدا می‌کنند؛ موضوع که باعث جلوگیری از توسعه کسب وکار می‌شود.

وی ادامه داد: ارزش‌گذاری برند و بررسی نقش ارزش برند در بهای تمام شده کالاها، هنوز در کشورمان مباحث جدیدی است و اگر بخواهیم مفاهیم فرانچایز و نشان سپاری را در کشور توسعه دهیم، قبل از آن باید مفاهیم ارزش‌گذاری برند و پذیرش این ارزش را مورد واکاوی دقیق قرار دهیم.

مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: بر این اساس، قدم‌های خوبی در این مدت برداشته شده و تلاش داریم تا با راه‌اندازی مراکز خدمات ارزش‌گذاری برند، این مسیر را تسهیل کنیم.

وی یادآور شد: در این سمینار تلاش داریم تا، مسائل و چالش‌های کسب وکار‌ها به ویژه کسب و کار‌های فن‌آور و نوین در حوزه ثبت و توسعه ویژند محصولات ایرانی و رویکرد‌های نوین و راهکار‌های عملیاتی ارتقا و بهبود وضعیت موجود را بررسی کنیم.

اسدی همچنین گفت: در این زمینه، در دو میزگرد تخصصی با عناوین: «ویژند و نقش آن در توسعه کسب و کار» و «ثبت ویژند، ارزش‌گذاری و توسعه وکسب و کار» در حضور مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی متولی و صاحب‌نظران بخش خصوصی، مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده