تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۳۱۲۳۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کشف اولین الماس دی بیرز

‌می‌متالز - گروه انگلیسی دی بیرز (De Beers) اولین الماس خود را از معدن گران قیمت ونتیا استخراج کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده الماس جهان (از نظر ارزش بازار) روز سه‌شنبه اعلام کرد که اولین الماس را از عملیات زیرزمینی جدید خود در معدن ۳/ ۲‌میلیارد دلاری ونتیا در آفریقای‌جنوبی استخراج کرده‌است.

به گزارش می‌متالز، آنگلو امریکن عملیات ۳۰‌ساله استخراج خود در معادن روباز ونتیا را در دسامبر سال‌گذشته متوقف کرد و ادواتش را به بخش زیرزمینی معدن که ۱۰‌سال پیش توسعه آن آغاز شده بود، منتقل کرد و دی بیرز جانشین این شرکت شد. اکنون در زمان کوتاهی این تغییر به نتیجه رسیده است. مدیرعامل دی‌بیرز در این‌باره اعلام کرده است: سرمایه‌گذاری زیرزمینی در معدن ونیتیا کاری در کلاس جهانی است که علاوه‌بر ارتقای تولید و جایگاه دی‌بیرز در بلندمدت، نشانه تعهد شرکت به آفریقای‌جنوبی است. وی سپس گفت که در حال‌حاضر ۷۰‌درصد کاوش زیرزمینی تکمیل شده‌است و انتظار می‌رود سالانه حدود ۴‌میلیون قیراط الماس به تولید شرکت اضافه شود.

این معدن‌کار الماس افزود: کاوش و فرآوری در این معدن بنا به تخمین شرکت از عمر تولیدی آن حداقل تا سال‌۲۰۴۵ ادامه خواهد داشت. مدیران دی‌بیرز اعلام کرده‌اند شرکت متبوع شان در سال‌گذشته حدود ۶/ ۳۴‌میلیون قیراط الماس تولید کرده و پیش‌بینی آن‌ها برای تولید امسال بین ۳۰ تا ۳۳‌میلیون قیراط است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده