تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۱۲۴۰۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد؛

تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شهرک‌های صنعتی کردستان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که در راستای گفتگوی صمیمی استاندار کردستان با وزیر صمت در خصوص پیگیری مطالبات استان، بر تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان تاکید شد.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: روز دوشنبه نهم مردادماه جاری استاندار کردستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرایی شدن مطالبات استان در حوزه‌های مختلف دیدار و گفتگوی صمیمی برگزار کرد که طی آن تصمیماتی برای بهبود وضعیت حوزه‌های صنعتی و معدنی استان کردستان گرفته شد.

وی اظهار کرد: تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد تومانی جهت ایجاد توسعه ۱۶ شهرک صنعتی و نواحی صنعتی در شهرستان‌های استان یکی از مسائلی بود که در این دیدار پیگیری شد.

مدیرکل صمت استان کردستان افزود: همچنین پیگیری و اجرای تبصره ۱۶ ماده ۱۴ قانون معادن و بند ط ماده ۳۷ برنامه ششم توسعه در خصوص برگشت ۱۵ درصد وصول حقوقات دولتی به استان کردستان یکی دیگر از موارد مطرح شده در این گفتگو بوده است.

وی ادامه داد: پیگیری تفیض اختیارات بیشتر به شورای معادن استان در خصوص پروانه‌های اکتشافی ابطالی، تقسیط حقوق دولتی به استان در موارد تمدید و انتقال پروانه، واگذاری محدوده معدنی به سرمایه‌گذاران واقعی در قالب مزایده بسته سرمایه‌گذاری و تعیین تکلیف پهنه اکتشافی کردستان از دیگر موارد قابل پیگیری در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت بود.

خلیقی همچنین گفت: پیگیری رفع مشکلات صنایع فولاد استان کردستان در شهرستان‌های قروه (ورق گرم فولادی) و شهرستان بیجار (آهن اسفنجی) در قالب زنجیره فولاد و دستور تامین ارز به میزان ۲۵۰ میلیون دلار ثبت سفارش و واگذاری محدوده آهنی به صنایع فولاد و پیگیری تامین ارز واحد‌های تولیدی استان برای ثبت سفارش مواد اولیه در سال مهار تورم و رشد تولید دیگر مواردی بود که استاندار کردستان در دیدار با وزیر صمت بر آنان تاکید داشت.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده