به گزارش میمتالز، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران با تقدیر از تلاش فعالان اقتصادی، افزود: تولیدکنندگان بیشترین نقش را در توسعه اقتصادی دارند و نیازهای جامعه را به خصوص در شرایط سخت تحریم توانستند تامین کنند.
وی با تقدیر و تشکر از استاندار تهران به خاطر حمایتهایش از حوزه صنعت، اضافهکرد: با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارتباط و تعامل بسیار خوبی داریم، رئیس این کمیسیون خود از پرچمداران مبارزه با بروکراسی اداری برای تسهیل فعالیتهای صنعتی و اقتصادی است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامهداد: با همین تعامل و همکاری خوبی که در استان تهران وجود دارد اقدامات بسیار مناسبی در حوزه شهرکها و نواحی صنعتی انجام شده که در این راستا طی دو سال گذشته بیش از یکهزار هکتار زمین برای توسعه صنعت در این استان فراهم آمده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین زیرساختها تصریح کرد: نزدیک به چهار پست بزرگ برق در استان ایجاد شده است و بیش از ۲هزار میلیارد تومان در حوزه زیرساختهای صنعتی در شهرکهای صنعتی این استان در دو سال اخیر هزینه شده است.
رسولیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشانکرد: مجتمعها و شهرکهای کارگاهی الگوی نوین و موفقی برای تکمیل زنجیره ارزش است، شهرکهای تخصصی را به عنوان الگوی جهانی در قالب زنجیرهها جلو میبریم.
وی با بیان اینکه تکمیل زنجیرههای ارزش را به صورت جدی پیگیری میکنیم، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، فناوریهای نوین، انقلاب چهارم صنعتی و غیره، مسیری است که صنعت ما را در آینده رقابتپذیر و به مسیر توسعه صنعتی بنگاهها کمک میکند.
معاون وزیر صمت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زیستبوم حوزه تولید با مدلهای جدید و روز دنیا باید همراه باشد، افزود: تلاش میکنیم با ایجاد شهرکهای فناوری که ۴۰ شهرک فناوری جدید را از دولت مصوبه گرفتهایم، به سمت صنعت فناورانه و نوآورانه گام برداریم.
وی در خصوص دیگر مدلهای توسعه صنعتی به خوشههای صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور مطالعه شده است و حدود ۱۲۸ خوشه اجرا شده است. البته فصل بسیار خوبی در برنامه هفتم توسعه برای خوشهها در حال رقم خوردن است تا خوشههای صنعتی بر اساس ظرفیتهای منطقهای شکل بگیرند.
رسولیان همچنین گفت: به صورت همزمان رفع نیازهای فناورانه بنگاهها و کمک به عارضه یابی آنها در دستور کار است، از سوی دیگر بازاریابی و برندینگ فصل جدید و راهکاری متفاوت برای توسعه صنعتی است که مجموعه این اقدامات در سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران دنبال میشود.
منبع: شاتانیوز