تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۸۳۵۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
در دیدار با معاون استاندار گواندوگ چین مطرح شد:

آمادگی برای تسهیل حضور فعالان اقتصادی چین در شهرک‌های صنعتی ایران/ همکاری با دوطرفه در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت از آمادگی برای ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در ایران برای استقرار سرمایه‌گذاران چینی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های فن‌آوری موجود در شرکت‌های چینی، در شهرک‌‎های صنعتی ایران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «علی رسولیان» معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط چین با «لیو یوئین» معاون استاندار گواندوگ چین دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار از آمادگی این سازمان برای ایجاد شهرک صنعتی بزرگ در کشور برای استقرار سرمایه‌گذاران چین خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و فن‌آوری موجود در شرکت‌های چینی و نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، این آمادگی وجود دارد تا شهرک صنعتی با تمامی زیرساخت‌ها را جهت فعالیت شرکت‌های چینی آماده سازی کنیم.

معاون وزیر صمت ایران افزود: باتوجه به عزم رؤسای جمهور ایران و چین و در چارچوب سند توسعه همکاری‌های ۲۵ساله، این آمادگی وجود دارد تا با برنامه عملیاتی در راستای توسعه، تعمیق و گسترش همکاری‌ها تلاش کنیم.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان گواندوگ به‌عنوان یکی از استان‌های مطرح صنعتی و بزرگ چین، یادآور شد: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه‌های صنایع شیمیایی، پتروشیمی، خودرو، لوازم خانگی و انرژی‌های تجدیدپذیر ... در این استان وجود دارد که می‌تواند بسترساز تعاملات تجاری و صنعتی با جمهوری اسلامی ایران گردد.

رسولیان ادامه داد: یکی از حوزه‌هایی که در ایران به‌خاطر وضعیت طبیعی و زاویه جذب تابش نور جذابیت زیادی برای سرمایه‌گذاران چینی دارد، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر است.

وی در این خصوص اضافه کرد: باتوجه به وجود فن‌آوری‌های این حوزه در چین، ما آماده در اختیار قراردادن یک شهرک بزرگ انرژی خورشیدی برای سرمایه‌گذاری درحوزه تولید برق هستیم و حمایت‌های لازم هم انجام می‌دهیم.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با بیان اینکه بخش صنعت در ایران نیز در حال رشد و توسعه است، تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای تعاملات و تبادلات صنعتی و اقتصادی بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه این نشست، «لیو یوئین» معاون استاندار گواندوگ نیز در این دیدار به ظرفیت‌های این استان اشاره کرد و گفت:۲۰درصد از حجم تولید صنعتی و صادرات چین مربوط به این استان است و رتبه اول جمعیت و اقتصاد چین به این استان تعلق دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حجم تجارت و تبادلات اقتصادی کشور چین و استان گواندوگ با جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی ارتباطات تجاری بین دو کشور است و قطعا این روند تداوم خواهد داشت.

معاون استاندار گواندوگبا اشاره به اهمیت وجایگاه ویژه استان گواندوگ در تجارت با جمهوری اسلامی ایران، گفت: آینده روابط تجاری و اقتصادی و افق آینده تبادلات اقتصادی روشن و رو به رشد است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده