تاریخ: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۳۲۳۵۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

اجرای ۱۷ طرح برای ایجاد زنجیره فولاد در کردستان/ وعده مهار ۱۰۰ درصدی تورم!

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت کردستان از اجرای ۱۷ طرح پروژه فولاد در آینده نزدیک در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی در دیدار با بازرسان و ناظران بازار در استان کردستان، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال مهار تورم و رشد تولید توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده، نقش بازرسان و بازرسی به صورت پررنگ نمود پیدا می‌کند و در راستای تحقق شعار سال باید با تمام توان ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه نیازمند عملکرد منسجم و مناسبی در حوزه بازرسی هستیم تا شاهد آرامش بازار و رفاه شهروندان باشیم، افزود: بازرسان با توجه به دستورالعمل‌های بخش کالا‌های صنعتی و غیر کشاورزی ورود کنند و مابقی مربوط به حوزه جهاد کشاورزی است و تنها به عنوان همکار و در گشت‌های مشترک در حوزه‌های بازرسی مربوط به جهاد کشاورزی ورود پیدا می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با ادعای اینکه در هفت ماهه نخست سال‌جاری اهداف و برنامه‌های عملیاتی ابتدای سال در شهرستان سنندج توسط بازرسان تحقق یافته است! گفت: باید در چند ماه باقیمانده سال در قالب طرح‌های نظارتی ویژه به صورت جد ورود و آرامش را به سطح بازار و رفاه را به شهروندان تقدیم کنیم.

وی با ذکر اینکه یکی از الزامات اداره‌کل صمت تحقق ۱۰۰ درصدی رشد تولید و مهار تورم است، تصریح کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و سند مهار تورم به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال شد. امسال گام‌های زیادی برداشته شده و در هفت ماهه نخست سال‌جاری شاهد رشد تولید ۵.۵ درصد هستیم که رشد تولید کشوری ۸ درصد است. مهار تورم به حوزه نظارت و بازرسی اداره برمی‌گردد و انتظار می‌رود همکاران در این حوزه به جد ورود پیدا کنند.

خلیقی اظهار کرد: از لحاظ صنعتی جزو استان بیست و پنجم هستیم و با توجه به راه‌اندازی نهضت احیای واحد‌های صنعتی خوشبختانه استان به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند و بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت فراهم شده و در این خصوص هم درنده نزدیک به میانگین کشوری نزدیک خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حوزه معدن رشد تولید میانگین کشوری ۲ درصد است، اما در استان کردستان ۲.۵ درصد است و این نشان از ظرفیت استان در حوزه معدن است.

رئیس سازمان صمت کردستان از اجرای ۱۷ طرح پروژه فولاد در آینده نزدیک در استان خبر داد و افزود: زنجیره فولاد نیز به طور کامل در کردستان اجرایی می‌شود.

کشف ۲۶۴ میلیارد ریال تخلف در بازار کردستان

فرزاد سردارزاده، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در هفت ماهه اول سال جاری ۵۱۵ هزار و ۷۵۰ مورد بازرسی از واحد‌های خدماتی، صنفی، صنعتی و تولیدی استان انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها ۱۶۳۵ مورد تخلف محرز و پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی کردستان ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان ارزش ریالی پرونده‌های متشکله را ۲۶۴ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در مدت ۷ ماهه نخست سال‌جاری نیز گشت‌های مشترکی برگزار شده که حاصل ۶۲۸۳ مورد بازرسی در سطح بازار کشف ۶۶۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد و ۵۶۹ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: در زمینه قاچاق کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۸۷ مورد بازرسی انجام شده که ۴۱ فقره پرونده به ارزش ریالی ۹ میلیارد ریال کالا کشف و ضبط شده و در اختیار اموال تملیکی استان قرار گرفته است.

سردارزاده خاطرنشان کرد: همچنین در مدت ۷ ماهه نخست سال جاری ۷۰ مورد بازدید و بازرسی از انبار‌های استان صورت گرفته که از این مجموع ۱۸ مورد تخلف عرضه خارج از شبکه احتکار و تبصره ۴ ماده ۱۸ به ارزش ۱۶۸ میلیون ریال کشف شده است.

وی اعلام کرد: در هفت ماهه نخست سال‌جاری ۱۶۱۰ مورد گزارش مردمی ثبت شده که از این تعداد ۸۵۰ مورد مربوط به کالا بوده و در مجموع ۳۳۴ مورد تخلف محرز و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان اذعان کرد: بیشتر پرونده‌های تخلف مربوط به کیف، کفش و پوشاک بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده