تاریخ: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۱۸
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۳۲۱۷۸۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خلاصه عملکرد موفق ۶ ساله محمد کلانتری در صبانور

‌می‌متالز - ۲۳ مهرماه طی حکمی از سوی اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، سید علیرضا موسوی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور، منصوب و جانشین محمد کلانتری شد.

به گزارش می‌متالز، محمد کلانتری که از آذر سال ۱۳۹۶ عهده دار این مسوولیت در شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور بود، باعنایت به ۶ سال عملکرد موفق در صبانور و دانش و تجربه بالای خود به عنوان عضو موظف و رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد منصوب گردید.

وی در مصاحبه‌ای با ارائه گزارشی از عملکرد خود در این دوره ۶ ساله، در شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و با ذکر این نکته که در زمان عهده دار شدن این مسوولیت در سال ۱۳۹۶، صبانور فقط ۷۰۰ هزارتن کنسانتره تولید می‌نمود و پروژه کارخانه تولید گندله سازی نیز بدلیل مشکلات موجود متوقف بود، همچنین برنامه ریزی برای عملیات اکتشافی وجود نداشت و مجموع ذخایر معدنی مطابق پروانه‌ای اخذ شده معادل ۵۰ میلیون تن سنگ آهن بود، گفت: مطابق برنامه ریزی‌ها و استراتژی اتخاذ شده صبانور در حال حاضر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتن کنسانتره تولید می‌کند؛ و ضمن رفع مشکلات کارخانه ۵۰۰ هزارتنی گندله در همدان نیز در سال اول وارد مدار تولید شدکه هم اکنون به ظرفیت رسیده است.

همچنین پروژه ۱ میلیون تنی گندله سازی کردستان که سال‌ها متوقف بود با پی گیری‌های مستمر انجام شده تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و انشاالله سال اینده وارد مدار می‌شود.

لازم بذکر است که به جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده مشارکت ۳۰ درصدی با ایمیدرو در خصوص احداث واحد‌های ۱.۶ میلیون تنی آهنی اسفنجی و ۱ میلیون تنی فولاد در کردستان عملیاتی و پروژه احداث آن آغاز گردید درهمین راستا عملیات احداث کارخانه کنسانتره سازی با ظرفیت ۲ میلیون تن در کردستان شروع شد.

همچنین بلافاصله طرح جامع اکتشاف جهت گسترش معادن شرکت تهیه و حفاری‌های اکتشافی در استان‌های کردستان وهمدان آغاز و حدود ۱۰۰ هزارمتر اکتشافات در معادن انجام که خبر خوب افزایش ذخایر معادن از ۵۰ میلیون تن به ۲۵۰ میلیون تن اطلاع رسانی گردید.

با اجرای این طرح‌ها و توسعه خطوط تولیدی واجرای سیاست‌های حداکثر سازی سود وکنترل هزینه‌ها سود صبانور که در سال ۹۵ مبلغی ناچیز و چیزی در حدود ۳۰ میلیارد تومان بود هم باشیبی تند هرساله در این دوره ۶ساله افزایش یافت که برای سال جاری پیش بینی‌ها حاکی از برآورد سود تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی است که نشان دهنده رشد چند صد برابری شرکت می‌باشد.

عناوین برگزیده