تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۱۳۳۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر کل صمت آذربایجان غربی:

اولویت واحد‌های تولیدی استان بایستی تأمین نیاز‌های استان باشد

‌می‌متالز - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در جلسه هماهنگی با شرکت‌های پخش استان اظهار کرد: اولویت اول واحد‌های تولید کننده باید در مرحله اول تأمین نیاز‌های مردم استان باشد و تولیدکنندگان استان می‌توانند با همکاری و همراهی شرکت‌های پخش مجاز استانی به این مهم دست پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، عبدالحمید سرتیپی در جلسه هماهنگی شرکت‌های پخش استان گفت: اولویت اول واحد‌های تولیدکننده باید در مرحله اول تأمین نیاز‌های مردم استان باشد و تولیدکنندگان استان می‌توانند با همکاری و همراهی شرکت‌های پخش مجاز استانی به این مهم دست پیدا کنند.

وی افزود: پخش تولیدات داخل استان از طریق شرکت‌های پخش خارج از استان بصورت متمرکز سبب افزایش قیمت تمام شده در سطح عرضه می‌شود و این موضوع خود به خود سبب آسیب رساندن به اقتصاد استان و کاهش توان خرید مردم خواهد شد و تولید کنندگان استان آذربایجان غربی باید نسبت به تأمین نیاز‌های اساسی مردم آذربایجان غربی اهتمام ویژه داشته باشند.

سرتیپی با اشاره به اینکه کمبود تعدادی از محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم که در داخل استان تولید می‌شوند به هیچ عنوان قابل قبول نیست خاطرنشان کرد: کارخانجات و واحد‌های تولیدکننده استانی بخصوص واحد‌هایی که در تأمین و تولید کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در استان فعالیت دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که رفع نیاز‌های داخل استان را در اولویت کاری خود قرار داده و در این خصوص از شرکت‌های معتبر پخش استانی می‌توانند استفاده کنند.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی عنوان کرد: یکی از موانع فروش محصولات تولید شده در داخل هزینه‌های بالای تمام شده کالا در سطح عرضه نسبت به کالا‌های وارداتی مشابه می‌باشد که تولیدکنندگان باید روی این موضوع دقت کافی داشته باشند و یکی از مولفه‌های کاهش قیمت تمام شده کالا هزینه‌های حمل و نقل کالا می‌باشد که با پخش مستقیم در استان کمی از این هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

سرتیپی تأکید کرد: واحد‌های تولیدکننده و واردکننده به هنگام فروش کالا بصورت عمده باید فاکتور فروش رسمی برای خریدار صادر کنند و واحد‌های پخش عمده و شرکت‌های پخش نیز برای خریداران خرده فروش فاکتور ارائه دهند در غیر اینصورت تخلف صنفی محسوب شده و در صورت مشاهده و احراز تخلف با خاطیان امر مطابق قانون نظام صنفی و با جدیت برخورد خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: شرکت‌های پخش یک حلقه مفقوده بین تولید کننده و مصرف کننده می‌باشد که شرکت‌های پخش می‌توانند با خرید مستقیم از تولیدکننده و فروش مستقیم برای مصرف کننده نهایی در کاهش قیمت نهایی کالا برای مصرف کننده نقش مهمی را ایفاء کنند.

در این جلسه که با حضور مدیر کل صمت استان و مدیران عامل شرکت‌های پخش استان در محل اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی برگزار گردید، نمایندگان شرکت‌های پخش استانی به بیان مسائل و مشکلات پیشرو صنعت پخش استان و بیان پیشنهادات پرداخته و دستوراتی در جهت مرتفع ساختن موانع و مشکلات موجود در حوزه فعالیتی شرکت‌های پخش استانی از سوی مدیرکل صمت استان به مدیران ذیربط صادر گردید.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده