تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۱۳۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

روند مثبت شاخص کل کسی را خوشبخت نمی‌کند

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته جاری احساس می‌کنم شاخص کل توانایی حرکت به سوی ۲ میلیون و ۸۰ هزار را دارد و می‌تواند به آنجا برسد. روند مثبت شاخص کل کسی را خوشبخت نمی‌کند. بعید می‌دانم با توجه به اینکه حتی شاخص بالا رود برای گروه‌ها و سهم‌ها اتفاق ویژه‌ای رقم بخورد.

به گزارش می‌متالز، پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه، درخصوص شرایط بازار سرمایه اظهار کرد: هفته جهنمی را در بازار سرمایه مشاهده می‌کنیم. متاسفانه سریال تمام نشدنی هفته‌ها به همین صورت ادامه پیدا می‌کند. بازار بعد از اصلاح قیمت ارز خود را با قیمت دلار هماهنگ کرد.

وی افزود: همان طور که مشاهده کردید، این هماهنگی در جا‌هایی ثابت و در جا‌هایی ادامه دار بود. متاسفانه ریسک‌هایی نیز به بازار اضافه شد. این ریسک‌ها را همه ما مشاهده کردیم که مجددا باعث شد در بازار اصلاحاتی به وجود بیاید.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته بسیاری از فعالان می‌گویند که این اصلاحات روی صنایع بود. اما بازار حس می‌کرد فردا و فردا‌ها روی تعدادی از صنایع سرمایه گذاری می‌شود که به نظر می‌رسد رفتار بازار رفتار منطقی بود. متاسفانه شرایط بازار مشخص نیست به سرمایه گذاران بازار حق می‌دهم ترس روی تصمیمات آن‌ها حکمفرما شود و با کمی صبوری تصمیم بگیرند.

الیاس کردی در خصوص روند شاخص کل خاطرنشان کرد: می‌توان گفت، شاخص کل مثبت بود. اما در سهام اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است. از ۸ مرداد تا امروز می‌توان گفت دماسنج غلطی که بار‌ها درباره آن صحبت کردیم دمای بازار را به درستی نشان نمی‌دهد. متاسفانه شاخص کل به قدری کم رمق و کم حجم پیش می‌رود که به نظر می‌رسد هیچ صنعتی را خوشبخت نکند و نهایتا به تک سهم‌ها برسد.

وی توضیح داد:از عمده دلیلی که بر کم رمق بودن بازار به جز بحث ارز موثر است، می‌توان به موضوع ریسک‌هایی که به بازار اضافه می‌شود اشاره کرد.

کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی روز‌های آینده بازار سرمایه بیان کرد: بازار ما هفته جهنمی را پشت سر گذاشته و ممکن است روز‌های آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد. شاید روند شاخص کل کمی شرایط بهتری را به خود بگیرد. در هفته جاری احساس می‌کنم شاخص کل توانایی حرکت به سوی ۲ میلیون و ۸۰ هزار را دارد و می‌تواند به آنجا برسد. روند مثبت شاخص کل کسی را خوشبخت نمی‌کند. بعید می‌دانم با توجه به اینکه حتی شاخص بالا رود برای گروه‌ها و سهم‌ها اتفاق ویژه‌ای رقم بخورد. بازار را متعادل مثبت پیش بینی می‌کنیم.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده