تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۳۱۳۸۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارگران شرکت سرب و روی زنجان رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند

‌می‌متالز - جمعی از کارگران شرکت سرب و روی زنجان روز یکشنبه با حضور مقابل استانداری، رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند.

به گزارش می‌متالز، بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران شرکت سرب و روی زنجان مقابل استانداری حضور یافته و رسیدگی به مطالبات خود را در حوزه کارگری خواستار شدند.

اجرایی شدن «ماده ۵۲ قانون کار» یکی از مطالبات این کارگران بود که بر اساس این ماده قانونی، ساعت کار در کار‌های سخت و زیان‌آور و زیر زمینی نباید از ۶ ساعت در روز و ۳۶ ساعت در هفته تجاوز کند.

کارگران این شرکت با در دست داشتن پلاکارد «ما کارگران شرکت سرب و روی خواستار اجرای ماده ۵۲ قانون کار هستیم» از مسوولان خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان نیز در این باره گفت: ما پیگیر این موضوع از مسوولان هستیم تا هم حقوق کارگران پیگیری شود و هم تولید دچار خلل نشود.

اصغر نجاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در حوزه رونق تولید، بیان کرد: قطعا توجه به یک موضوع و بی توجهی به موضوع دیگر این هدف را محقق نخواهد کرد، پس ما به عنوان یک تشکل کارگری معتقد هستیم، اگر اختلافاتی هم وجود دارد، باید ذیل قانون پیگیری شود.

وی تصریح کرد: به عقیده من، مسائل صنفی و کارگری نباید رنگ و بوی سیاسی بگیرد، چرا که سیاسی کردن موضوع، اصل مطالبات را از هدف خود دور خواهد کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان با بیان اینکه ما کارگران فهیمی داریم که به دنبال احقاق حقوق خود هستند، افزود: قطعا مسوولان نیز با درایت این مشکل را حل خواهند کرد به نحوی که نه تولید آسیب بییند و نه کارگران متضرر شوند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده