تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۶
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۱۴۳۸۴
سرویس خبر : انرژی
موثقی نیا در جریان بازدید از خط انتقال آب به اصفهان:

انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، جبران دغدغه مردم، مسوولان و رهبری است

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: انتقال آب خلیج فارس به اصفهان، جبران بخشی از دغدغه مردم، مسئولان و رهبری است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا موثقی نیا در جریان بازدید از تجهیز کارگاه طرح انتقال آب خلیج فارس با بیان این مطلب تصریح کرد: خط ۳ در فاز نخست، آب را از سیرجان به اصفهان انتقال می‌دهد.

وی افزود: امیدواریم آب در اولین فرصت، به صنایع منطقه و مردم برسد و درنتیجه، بخشی از دغدغه‌هایی که سال هاست مردم شریف اصفهان، مسوولان و رهبری از وضعیت آب دارند، با اجرای این طرح جبران شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه خط ۳ انتقال آب خلیج فارس از سال گذشته تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است، گفت: امیدواریم در بازدید بعدی، طرح به پایان رسیده باشد و صنایع مهمی در استان اصفهان همچون فولاد مبارکه، پالایشگاه و ذوب آهن از آب حاصل از این خط بهره‌مند شده باشند.

وی ادامه داد: با بهره برداری از خط مذکور، نیاز صنایع منطقه اصفهان به استفاده از شبکه آب رسانی شهر مرتفع خواهد شد.

موثقی نیا با بیان اینکه اجرای خط ۳ انتقال آب خلیج فارس، از نظر فناوری نقطه گلوگاهی خاصی ندارد، اذعان کرد: مسائل موجود در این طرح، تامین به موقع مالی و ورق و لوله در کشور است.

وی افزود: در حال حاضر، با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط آقای قادریان مدیرعامل شرکت آیواسکو و طیب نیا، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، امیدواریم هم تامین مالی طرح به نقطه مطلوب برسد و هم شاهد همکاری مستمر و مطلوب‌تر سازندگان ورق و لوله باشیم تا طرح انتقال آب در زمان بندی تعیین شده به بهره برداری برسد.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده