تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۴۷۴۸
سرویس خبر : انرژی

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب خلیج فارس به مس شهربابک

‌می‌متالز - رئیس دفتر فنی طرح جامع مدیریت آب مجتمع مس شهربابک گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به مس شهربابک ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش می‌متالز، پروژه خط انتقال آب خلیج همیشه فارس به مجتمع مس شهربابک به منظور تامین و تخصیص منابع آبی پایدار برای اجرای طرح‌های توسعه این مجتمع، به طول ۹۶ کیلومتر در حال انجام است.

رئیس دفتر فنی طرح جامع مدیریت آب و باطله مجتمع مس شهربابک در این خصوص گفت: این خط لوله از شهریور ماه ۱۴۰۱ با ابلاغ به شرکت پیمانکاری فراب و نظارت طرح جامع مدیریت آب و باطله به حالت عملیاتی درآمده که در حال حاضر پس از گذشت بیش از ۳۶۱ روز از شروع پروژه، پیشرفت واقعی پروژه نزدیک به ۵۰ درصد است.

امینی افزود: در بخش اجرایی پروژه انتقال آب، نزدیک به ۸۸ کیلومتر جاده دسترسی برای عملیات لوله گذاری و نزدیک به ۵۲ کیلومتر کانال برداری انجام شده که در مجموع حدود ۱۶ کیلومتر از کانال حفر شده آماده عملیات لوله گذاری است.

وی با تاکید بر این نکته که عملیات حمل لوله از کارخانه سازنده به پروژه، ریسه، فیتینگ و جوشکاری به صورت مداوم در حال انجام است، تصریح کرد: ساخت لوله‌های بخش اول این پروژه که از نقطه صفر تا دشت بنه یکه ادامه دارد، در حال انجام است و لوله‌های بخش دوم پروژه که از دشت بنه یکه تا معدن میدوک ادامه دارد نیز در حال انتقال به کارخانه سازنده برای شروع عملیات ساخت است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما کرمان

عناوین برگزیده