تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۳۱۵۳۱۴
سرویس خبر : انرژی
وزیر صمت در مجمع فوق‌العاده ایمواسکو تاکید کرد؛

امیدآفرینی به استان‌های محروم با حمایت از ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان

‌می‌متالز - وزیر صمت اعلام کرد که ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور باعث امید آفرینی در این استان‌های محروم خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، شرکت تامین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) برای عملکرد سال ۱۴۰۱، با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت، رئیس هیات عامل ایمیدرو و اعضای مجمع (نمایندگان وزارتخانه‌های صمت، نیرو، اقتصاد و امور دارایی، تعاون، رفاه و امور اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور) همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی در وزارت صمت برگزار شد.

در این نشست «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه برگزاری این مجمع، با بیان اینکه اطمینان دارم ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور، برای شرکت‌های‌مان در آینده نتایج خوبی در پی دارد، گفت: برای ما به‌عنوان ایرانی خیلی مهم است و می‌تواند باعث تحولی بزرگ در ایران شود.

وی با بیان اینکه این ابرپروژه می‌تواند باعث امیدآفرینی در بین مردم ایران خصوصا مردم سیستان و بلوچستان و استان‌های محروم شود، افزود: اگر بتوانیم همگی با اجرای این طرح به مردم خدمت کنیم، یکپارچگی بزرگی را در کشور ایجاد خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به موضوع مهمی اشاره کرد: باید با اشتغال‌زایی در مسیر ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان به استان‌های شرق کشور، این طرح را اقتصادی‌تر کرد، تا در نهایت این آب که با زحمت بسیار منتقل می‌شود، هدر نرود.

وی در این خصوص اضافه کرد: در مسیر انتقال آب و با توجه به تجمع جمعیتی، باید صنایعی را ایجاد کرد تا در کنار بهره‌مندی از این آب توسط مردم محلی، اشتغال زایی ایجاد شده و بخشی از این آب برای تولید و افزایش اشتغال پایدار در استان‌های شرق کشور به شکل بهینه مصرف شود.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه تا آخر و به شکل مستمر پیگیر وضعیت این ابر پروژه خواهد بود، گفت: مقام معظم رهبری از اجرای این ابرپروژه بسیار خوشحال شدند که در نهایت خدمت بزرگی برای مردم کشور انجام خواهد شد.

در نهایت صورت‌های مالی شرکت تامین آب صنایع و معادن (ایمواسکو) مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ پس از ارائه گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به اتفاق آرای اعضای مجمع، تصویب شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده