تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۱
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۳۱۴۷۴۱
سرویس خبر : انرژی
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد مطرح کرد؛

تلاش جمعی در یزد برای رفع مشکل آب

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به تلاش مجموعه استان یزد برای رفع مشکل آب گفت: این مهم در برنامه هفته توسعه دیده شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدصالح جوکار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسوولان استان یزد پیگیر رفع مشکل آب استان هستند، اظهار داشت: در این زمینه امور توسط مسوولان استان دنبال می‌شود و کار رها نکردیم، ولی گلایه مندیم و انتقاد هم داریم، زیرا تاکنون فعالیت اجرایی جهادی نشده است.

جوکار افزود: جلسه‌ای با سهامداران شرکت واسکو و جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار کردیم و سوال هم از وزیر صمت در مورد چگونگی تأمین منابع مالی برای انتقال آب انجام شد که تاکنون پاسخی داده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با تاکید بر اینکه در این سال‌ها مسوولان استان به طور جدی به دنبال نهایی شدن انتقال آب به استان بوده اند، ادامه داد: دو هفته پیش نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور درخواست جلسه‌ای با حضور نمایندگان استان یزد، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار یزد، وزیر نیرو، وزیر صمت و سهامداران شرکت واسکو مطرح شد تا در نهایت تکلیف این موضوع مشخص شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مورد واگذاری معدن برای انتقال آب به استان یزد و پیگیری‌های انجام گرفته در گذشته برای رفع مشکل کمبود آب استان، گفت: در دوره اول دولت آقای روحانی معدن D۱۹ در استان یزد مطرح شد، مکاتبه با معاون اول رئیس جمهور انجام گرفت و معاون اول نامه‌ای به وزیر صمت نوشت و وزیر صمت نیز نامه‌ای به معاون معدنی و معاون معدنی به کارشناس حقوقی نوشت، اما این سیر کار دوباره بازگشت.

وی با بیان اینکه تمام مکاتبات به صورت مستند موجود است، افزود: پاسخ‌های داده شده این بود که این معدن مشکل زیست محیطی دارد و واگذاری آن بدون مزایده امکان پذیر نیست، در صورتی که درخواست ما فقط برای اختصاص این معدن برای تامین آب شرب مردم استان یزد است و تنها منافع مردم در نظر گرفته شده بود.

جوکار ادامه داد: در دوره دوم آقای روحانی، مشکل ترک تشریفات مزایده و زیست محیطی این معدن را به روش غیرقانونی حل و واگذار کردند، اما سئوال اینجاست چرا باید این اتفاق بیافتد و رسانه‌ها چرا به صورت جدی آن را مطالبه نکردند.

وی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم مسئله تامین آب شرب استان‌ها دیده شده است، اضافه کرد: وظیفه دولت و وزارت نیرو در برنامه هفتم توسعه این است که آب انتقالی توسط بخش خصوصی را خریداری کنند و با نرخ مناسب در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد تاکید کرد: تمام نمایندگان، نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار یزد تمام تلاش خود را برای انتقال آب خواهند کرد و تاکنون در این زمینه هیچ کوتاهی صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده